ساندویچ پانل دیواری در کارن پانل

ساندویچ پانل دیواری: وقتی مدیران پروژه مسئولیت ساخت یک سازه یا ساختمان را بر عهده می گیرند، برای اولین موضوعی که برنامه ریزی می کنند تهیه مرغوب ترین و به صرفه ترین مصالح برای ساخت و ساز می باشد.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که:

  • سازه های صنعتی یا ساختمان های معمولی با چه مصالحی ساخته شده اند؟
  • آیا به هنگام خرید ساختمان تحقیق کرده اید که آیا از مصالح مستحکم و پایدار تشکیل شده اند یا خیر؟

امروزه مصالح ساختمانی مختلفی برای عایق بندی ساختمان وارد بازار شده است که از بهترین و پر فروش ترین آن ها می توان به ساندویچ پانل اشاره کرد. این محصولات عایق هایی پیش ساخته هستند که از یک لایه فوم عایق در احاطه ی دو لایه ورق فلزی تشکیل شده اند.

این مصالح در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تولید و عرضه می شود که از مستحکم ترین و مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی می باشند. پانل های دیواری در تمامی سازه های صنعتی و غیر صنعتی می توان از آن استفاده کرده و اطمینان خاطر از عایق بندی مناسب ساختمان داشت.

شرکت کارن پنل ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل دیواری در طرح ها و رنگ های مختلف می باشد. این شرکت در تولید پانل های دیواری خود از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه زیر نظر کارشناسان و مهندسان متخصص به کار گرفته است.

در ادامه به بررسی ساندویچ پانل دیواری و قیمت آن می پردازیم با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری

تفاوت پانل دیواری با پانل سقفی در چیست؟

پانل دیواری عموما با ضخامت های استاندارد و در طرح ها و ویژگی های متفاوتی ساخته می شود. از این پانل ها به جهت استفاده در قسمت جداره کارگاه ها، سوله ها، انبار ها، کانکس ها، کانتینر ها،سازه های صنعتی، سازه های مسکونی و هم چنین پارتیشن بندی ها استفاده می شود.

طراحی ساندویچ پانل دیواری در مقایسه با ساندویچ پانل سقفی دارای مهندسی متفاوتی می باشد. دلیل این امر مربوط به موارد کاربری هر یک می باشد.

از ساندویچ پنل دیواری برای دیواره ها و جداره های سازه ها استفاده می شود. اما ساندویچ پانل سقفی می بایست به گونه ای طراحی شود که از هرگونه آسیب در برابر شرایط طبیعی چون بارندگی به دور باشد و مقاومت مناسبی از خود نمایان سازد.

به هین دلیل ساندویچ پانل سقفی نسبت به ساندویچ پانل دیواری دارای گام های بلندتری می باشد تا جریانات بارندگی را به سمت پایین و آبراهه هدایت نماید.

ساختار اصلی ساندویچ پانل دیواری 

پانل های دیواری اصولا از دو رو ورق فلزی با یک لایه میانی که به عنوان عایق عمل می کند، ساخته می شوند.

در ساندویچ پانل های دیواری در قسمت روی پانل از ورق گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک در ضخامت های مختلف با رنگ های متنوع یا حتی بدون رنگ، بسته به سفارش خریدار استفاده می شود. ولیکن برای پوشش پشت آن از ورق گالوانیزه رنگ شده یا ورق آلومینیومی یا لایه ای از کاغذ کرافت که با فویل آلومینیومی مجهز شده اند، استفاده می گردد.

طراحی ساندویچ پانل دیواری به گونه ای می باشد که در یک سمت کناری آن قسمتی در حالت برآمدگی و قسمتی در حالت فرو رفته می باشد. برای اجرای ساندویچ پانل این دو لبه با یکدیگر اورلپ می شود و به یکدیگر متصل می شوند، در نتیجه دیواره ها را تشکیل می دهند.

همچنین برای  لایه میانی پانل دیواری از فوم با جنس پلی یورتان با دانسیته ۲+_۴۰ Kg/M3 یا پلی استایرن با دانسیته ۲+_۲۰ Kg/M3 تولید می شوند.

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

پانل های دیواری در سه نوع مختلف با نام های صاف، شیاردار و پیچ مخفی وجود دارند. نام های اختصاری آنها به ترتیب DNS ،DND و RPO می باشد.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری ارائه شده توسط شرکت کارن پنل در ضخامت های ۴ سانت، ۵سانت، ۶ سانت، ۸ سانت و ۱۰ سانت تولید می شوند. عرض تمامی انواع ساندویچ پانل ها مقداری ثابت و به اندازه ۱ متر می باشد.

برخلاف عرض این محصولات ، طول ساندویچ پانل دیواری می تواند متناسب با نیاز مشتری و سازه ی مورد نظر در متراژ متفاوتی تولید شود.

دانسیته عایق های استفاده شده در این محصولات به میزان ۲±۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

“عکس پانل دیواری”

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری از دو رو ورق به عرض یک متر و  با طول دلخواه مشتری تولید می شود. ورقه های پانل دیواری به صورت صاف یا طرح دار با پوشش رنگ الکترو استاتیک ساخته شده اند. 

پانل های دیواری با توجه به نوع کاربری که دارند و با توجه به مواد سازنده آن ها انواع مختلفی دارند که نحوه اجرای ساندویچ پانل را نیز متفاوت می سازد.انواع ساندویچ پانل دیواری شامل موارد زیر است:

  • پانل دیواری ساده
  • پانل دیواری پیچ مخفی
  • پانل دیواری قفل دار
  • پانل دیواری نر و مادگی

مزایای ساندویچ پانل دیواری

استفاده از ساندویچ پانل دیواری برای ساخت سازه های مختلف و انواع سوله های صنعتی بسیار کاربردی می باشد و مزایای ویژه ای را نیز به همراه دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک ساندویچ پانل از ویژگی های مثبت آن در اجرای ساندویچ پانل و ساخت سازه ها می باشد.
  • مقاوم در برابر شرایط نامناسب محیطی و طبیعی (بارندگی، سیل و زلزله)
  • مقاوم در برابر اشتعال( کندسوز و نسوز)
  • مقاوم در برابر آب و بارندگی
  • دارای ویژگی عایق بودن در برابر سردی و گرمی هوا، رطوبت و صدا
  • صرفه جویی در پرداخت های قیمت بالا برای مصالح ساختمانی
  • صرفه جویی در انرژی ( به جهت عایق بودن در برابر سرما و گرما)
  • سهولت در پاکیزگی

ویژگی پانل دیواری

عایق صوت، سرما، گرما و رطوبت:

به هنگام استفاده از ساندویچ پانل دیواری در ساخت سازه ها می توان به خریداران این ضمانت را ارائه کرد که با تغییر فصل، سازه مورد نظر از نظر گرما و سرما عایق بندی شده است.  همچنین امکان ورود هیچ گونه رطوبتی به داخل وجود ندارد به همین سبب استفاده آن ها در سازه های صنعتی بسیار کاربردی تر است.

عایق صدا بودن موجب می شود هنگام استفاده در مجموعه های ورزشی یا سالن های کنفرانس اداری هیچ گونه صدایی به بیرون راه پیدا نکند یا از بیرون صدایی به داخل نیاید.

مقاومت در برابر عامل های مخرب طبیعی:

زمانی که یک سازه در حال ساخت است باید عوامل طبیعی چون زلزله و رانش زمین، باد های شدید، زنگ زدگی و خوردگی مواد، و حتی حشرات موذی که ممکن است به سازه آسیب  برسانند، را در نظر بگیریم.

پانل دیواری در برابر تمامی عوامل طبیعی نام برده شده مقاوم است همچنین نسبت به مواد شیمیایی نیز مقاومت نشان می دهد و با گذر زمان هیچ تغییری در ساختار آن رخ نمی دهد.

قیمت مناسب:

باتوجه به اینکه پانل دیواری، دارای تنوع در طرح و  رنگ می باشد، قیمت ارزان تری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارد. همچنین قابلیت بازیافت نیز دارند و می توان از مواد به کار رفته درون آن ها مجدداً در چرخه تولید استفاده نمود.

نصب آسان:

وزن سبک پانل های دیواری حمل و نقل را برای کارگران آسان تر کرده است و این خود، سرعت کار را افزایش داده است. علاوه بر این سهولت در اجرای ساندویچ پانل و نصب پانل دیواری، از جمله دلایل محبوبیت های پانل های دیواری است. این پانل ها با وجود وزن سبک، توانسته اند استحکام سازه ها را بالا ببرند.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

• پوشش دیوار ساختمان های صنعتی و سوله ها
• پوشش دیوار کانتینر های حمل و نقل
• پوشش دیواره های کانکس ثابت و متحرک
• پوشش دیواره های انواع سردخانه ها ثابت یا سردخانه های متحرک
• پوشش دیواره های انواع انبار های و سیلو های مختلف
• پوشش دیواره های آزمایشگاه ها و اتاق های عمل
• پوشش دیواره های ساختمان های پزشکی یا بیمارستان ها
• پوشش دیواره های مجموعه های ورزشی و استخر ها
• پوشش دیواره ویلا ها

هزینه ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

هزینه ساندویچ پانل دیواری به صورت مترمربع در بازار عرضه می شوند. جنس و ضخامت (ورق و عایق میانی) بکار رفته برای تولید ساندویچ پانل دیواری در قیمت گذاری آن تاثیر مستقیم دارد.

معمولا قیمت تعیین شده هر مترمربع از ساندویچ پنل دیواری توسط کارخانه تولیدی انجام می گیرد.

شرکت کارن پانل به دلیل سابقه ی طولانی مدت در زمینه عرضه ی پانل های دیواری مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین قیمت را به تمامی مشتریان خود ارائه می دهد.

هزینه ساندویچ پانل دیواری

هزینه ساندویچ پانل دیواری

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری متاثر از عوامل متعددی می باشد که در ادامه به مختصر توضیحاتی در این خصوص می پردازیم:

  • جنس مواد عایق میانی: این مواد می تواند شامل فوم پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ باشد.
  • جنس ورقه های استفاده شده برای قسمت های درونی و بیرونی ساندویچ پانل: می تواند شامل ورقه آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک باشد.
  • نحوه ی اجرای ساندویچ پنل دیواری

لازم یه ذکر است که به دلیل سفارشی بودن محصولات می توان قیمت های متفاوتی را در اختیار داشت. اما به طور کل می توان گفت قیمت ساندویچ پانل دیواری و سقفی بر حسب متر مربع تعیین می شود.

جدول مشخصات و قیمت ساندویچ پانل دیواری

پانل دیواری نوع عایق ضخامت عایق نوع ورق ضخامت ورق دانسیته
۱ پلی یورتان ۴ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۲ پلی یورتان ۵ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۳ پلی یورتان ۶ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۴ پلی یورتان ۸ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۵ پشم سنگ ۵ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۱۰۰
۶ پشم سنگ ۷٫۵ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۱۰۰
۷ پشم سنگ ۱۰ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۱۰۰

به دلیل عدم ثبات قیمت در بازار، برای دریافت آخرین اطلاعات از قیمت ساندویچ پانل می توانید با مشاوران شرکت کارن پانل با شماره تلفن ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارایه مشخصات فنی مربوطه به شما عزیزان می باشند.

ساندویچ پانل دیواری با سقفی چه تفاوتی دارد؟

از ساندویچ پنل دیواری برای دیواره ها و جداره های سازه ها استفاده می شود. اما ساندویچ پانل سقفی می بایست به گونه ای طراحی شود که از هرگونه آسیب در برابر شرایط طبیعی چون بارندگی به دور باشد و مقاومت مناسبی از خود نمایان سازد.
به هین دلیل ساندویچ پانل سقفی نسبت به ساندویچ پانل دیواری دارای گام های بلندتری می باشد تا جریانات بارندگی را به سمت پایین و آبراهه هدایت نماید.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری چیست؟

از این پانل ها به جهت استفاده در قسمت جداره کارگاه ها، سوله ها، انبار ها، کانکس ها، کانتینر ها،سازه های صنعتی، سازه های مسکونی و هم چنین پارتیشن بندی ها استفاده می شود.

ساندویچ پانل های دیواری چه مزایایی دارند؟

از مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
وزن سبک – مقاوم در برابر شرایط نامناسب محیطی و طبیعی-مقاوم در برابر اشتعال- مقاوم در برابر آب و بارندگی- دارای ویژگی عایق بودن- صرفه جویی در پرداخت های قیمت بالا – صرفه جویی در انرژی و سهولت در پاکیزگی و…

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

قیمت آن به جنس مواد عایق میانی، ضخامت (ورق و عایق میانی) جنس ورقه های استفاده شده و نحوه ی اجرای ساندویچ پنل دیواری بستگی دارد و دارای قیمت های متفاوتی هستند. اما به طور کل می توان گفت قیمت ساندویچ پانل دیواری و سقفی بر حسب متر مربع تعیین می شود.

چند نوع ساندویچ پانل داریم؟

انواع آن عبارتند از: پانل دیواری ساده – پانل دیواری پیچ مخفی – پانل دیواری قفل دار و پانل دیواری نر و مادگی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.