نحوه اجرای ساندویچ پانل

در بحث ساندویچ پانل ارزش یک سازه و بنای ساختمانی با میزان استحکام و امنیت آن سنجیده می شود. در تمامی سازه ها برای بالا بردن استحکام و مقاومت سازه و همچنین افزایش امنیت آن لازم است تا از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مصالح استفاده شود. در مقاله زیر به توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای ساندویچ پانل میپردازیم.

ساندویچ پانل از مقاوم ترین و بادوام ترین مصالح ساختمانی است که امروزه گسترش زیادی در بین سازه ها و محبوبیت فراوانی برای مدیران پروژه پیدا کرده است. دارای کاربردهای فراوانی در سازه های بزرگ و کوچک می باشد که می توان به ساخت ساخت سوله، انبار و حتی ساخت اتاق با ساندویچ پانل اشاره کرد.

ساندویچ پانل-اجرای ساندویچ پانل

می توان این نکته را بیان داشت که ساندویچ پانل در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید می شوند که بسته به نیاز پروژه از انواع آن استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و هم چنین مرغوب ترین و ارزان ترین ساندویچ پانل تهران با مشاوران کارن در ارتباط باشید.

اجرا و نصب ساندویچ پانل بسته به نوع خم و ورق استفاده شده و نوع کاربری آن ها دارای روش های مختلفی می باشد. در برخی از روش ها با استفاده از پیچ واشر دار و در برخی دیگر بدون نیاز به واشر، نصب می شود.

تنوع روش های اجرای ساندویچ پانل به ابعاد پروژه نیز وابسته است.

نکات قبل از اجرای ساندویچ پانل

قبل از نصب ساندویچ پانل ها نیاز به انجام زیرسازی مناسب وجود دارد.

 برای انجام این کار از پروفیل فولادی قوطی و یا نبشی استفاده می شود که متناسب با مصالح مصرفی و با در نظر گرفتن بار بار باد و بار های افقی وارد بر پروفیل های زیر سازی، نوع و شماره پروفیل انتخاب میگردد. به این مرحله پروفیل کشی یا زیرسازی گفته می شود.

نصاب ساندویچ پانل ، با جوشکاری، پروفیل ها را به یکدیگر متصل می کند تا زمینه مناسب جهت اجرای ساندویچ پانل ایجاد شود.

 

ساندویچ پانل-اجرای ساندویچ پانل

حال، بعد از زیرسازی محل مورد نظر، زمان نصب ساندویچ پانل ها رسیده است.

در اجرای ساندویچ پانل های دیواری، اگر پنجره ایی در میانه دیوار وجود داشته باشد نصاب می بایست با توجه به ابعاد پنجره، ساندویچ پانل را برش دهد تا به راحتی بتوان برای نصب اقدام کرد.

به هنگام اجرای ساندویچ پانل، با توجه به مکان قرار گیری آن ها و همچنین میزان ضخامت و قطر ساندویچ پانل، پیچ های سر مته دار به ساندویچ پانل و پروفیل پیچ می شوند.

زیبا سازی ساندویچ پانل

توجه داشته باشید که در هر متر مربع تنها قادر به نصب چهار پیچ هستید.

نصب پیچ آخرین مرحله اجرای ساندویچ پانل می باشد و به دنبال آن به اموری چون زیبا سازی و تمیز کاری ساندویچ پانل پرداخته می شود.

زیبا سازی یک سازه از مهم ترین قسمت هایی است که موجب جلب توجه و رضایت هر چه بیشتر مشتری می شود.

البته نا گفته نماند که ساندویچ پانل ها دارای طرح ها و رنگ بندی های متنوعی هستند. مشتریان با توجه به نما و طرح سازه می توانند مناسب ترین طرح و رنگ را انتخاب نمایند.

ساندویچ پانل-اجرای ساندویچ پانل

نحوه اجرای ساندویچ پانل سقفی 

همانطور که در مقالات گذشته ذکر کردیم و از نام آن مشخص است، از ساندویچ پانل سقفی جهت پوشش سقف سازه های صنعتی و غیر صنعتی استفاده می شود. در ادامه به نکاتی در خصوص آموزش نصب ساندویچ پانل سقفی می پردازیم.

سازه های پیش ساخته عموما دارای سقف های شیب دار می باشند. لازم به ذکر است که بدانید شدت شیب سقف ها به عملکرد آن، اقلیم محل مورد نظر و همچنین ابعاد سازه بستگی دارد.

از آنجایی که ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف به کار برده می شود در نتیجه داری خم می باشند و آبندی شده اند.

همواره برآمدگی های شیار مانندی بر روی سقف وجود دارد. این برآمدگی به منظور افزایش تحمل بار پانل، افزایش استحکام فشار و آبند بودن سقف به هنگام اورلپ شدن بر روی یکدیگر تعبیه شده اند.

زمانی که نصاب به اجرای ساندویچ پانل سقفی می پردازد، می بایست از پیچ های گالوانیزه سر مته ی واشر دار استفاده نماید.

کاربرد پیچ ها، اتصال مستقیم ساندویچ پانل سقفی به اسکلت سازه می باشد. از واشر جهت جلوگیری از نفوذ آب به درون سوراخ پیچ استفاده می شود. 

ساندویچ پانل-اجرای ساندویچ پانل

نحوه اجرای ساندویچ پانل دیواری 

همانطور که می دانید از ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیواره سازه استفاده می شود.

ساندویچ پانل های دیواری از دو رو ورق ساخته شده اند. روش های نصب مختلفی دارد اما دو مورد از اصلی ترین روش های اجرای ساندویچ پنل دیواری را در زیر شرح خواهیم داد.

  • اصلی ترین روش، استفاده از نبشی ها و ناودانی های آهنی به هنگام اجرای ساندویچ پانل دیواری می باشد. اسکلت دیواره ها و نبشی هایی که زاویه آن ها ۹۰ درجه می باشد، همانند یک قاب ساخته می شود.

        پانل ها را از داخل به درون این قاب ها قرار می دهند. و به صورت منظم کنار یکدیگر متصل می شوند.

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل دیواری-ساندویچ پانل نری و مادگی

  اما لبه ساندویچ پانل دیواری به صورت نر و مادگی طراحی شده است که همین شکل ظاهری، سبب قرار گیری  آن ها در کنار یکدیگر می شود.

هم چنین، درز کوچکی که بین هر پانل به وجود می آید توسط چسب مخصوص که از جنس سیلیکون یا پلی اورتان بوده درز بندی می شود.

  • در روش دوم اجرای ساندویچ پانل دیواری، از ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی استفاده می شود که از استحکام بالاتری برخوردار می باشد.

 

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل دیواری-ساندویچ پانل پیچ مخفی

 

در ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی در قسمت اورلپ، در محلی که دو پانل به یکدیگر متصل می شوند، یک ستون فلزی وجود دارد تا پانل ها به این قسمت پیچ شوند.

حال برای پنهان کردن پیچ ها، خم ورق طوری طراحی شده است که پانل بعدی روی پیچ قرار بگیرد. در این روش هیچ گونه پیچی نمایان نمی شود که همین امر علاوه بر زیبایی، سبب استحکام سازه نیز می شود.

متخصصین اجرای ساندویچ پانل

برای نصب ساندویچ پانل، می بایست از تیم متخصص و حرفه ایی نصابان استفاده شود.

اجرای ساندویچ پانل در پروژه، کاری تخصصی می باشد که اصولا لازم است یک تیم مهندسی این وظیفه را برعهده گیرند.

برای اجرای ساندویچ پانل با کمترین میزان خطا و سریع ترین روند، نیاز است تا مدیر اجرایی طراحی نقشه، مسئول ساخت اسکلت و اجرای ساندویچ پانل ها یک نفر باشد.

در این صورت هماهنگی به وجود آمده سبب تسریع روند پروژه می شود.

به هنگام اجرای ساندویچ پانل ها قبل از هرگونه نصب می بایست تا ابعاد آن ها را به درستی سفارش دهید. سپس اقدامات جانبی آن مانند زیبا سازی یا آبندی را به درستی انجام دهید.

همانگونه که نحوه اجرای ساندویچ پانل ها از اهمیت بالایی برخوردار است اقدامات جانبی آن نیز دارای اهمیت می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اجرای ساندویچ پانل و هم چنین قیمت ساندویچ پانل اعم از قیمت روز ساندویچ پانل دیواری و سقفی می توانید با مشاوران شرکت کارن پنل ارتباط برقرار کنید. و یا با شماره  تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

ساندویچ پانل-اجرای ساندویچ پانل

سوالات متداول در خصوص اجرای ساندویچ پانل‌

استفاده از ساندویچ پانل چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی است که امروزه گسترش زیادی در بین سازه ها پیدا کرده است. کاربردهای آن در سازه های بزرگ و کوچک، ساخت ساخت سوله، انبار و حتی ساخت اتاق با ساندویچ پانل به چشم می خورد.

آموزش نصب ساندویچ پانل سقفی را از کجا یاد بگیریم؟

نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی و دیواری از مسائل تخصصی می باشد که باید توسط متخصصین این کار انجام شود. در صورتی که فردی غیر متخصص به نصب این سازه بپردازد ممکن است باعث کاهش طول عمر سازه و یا نقص در برخی موارد شود.

اجرای سقف با ساندویچ پانل چه مزایایی دارد؟

ساندویچ پانل ها دارای مزایایی چون عایق در برابر بارندگی، صدا، حرارت و موارد متفاوتی هستند که می توانند جایگزین بسیار خوبی برای مصالح سنتی در اجرای سقف و دیواره های سازه به شمار روند. سبک وزن بودن و طول عمر بالا همراه با قیمت مناسب از دیگر مزایای ساندویچ پانل می باشد.

قیمت اجرا و نصب ساندویچ پانل چقدر است؟

اجرا و نصب ساندویچ پانل از قیمت خرید ساندویچ پانل جدا می باشد و می بایست تیم اجرایی برای نصب در محل اعزام شوند. که ممکن است تعرفه هر شرکت متفاوت از دیگری باشد. برای دریافت اطلاعات جامع در خصوص قیمت ساندویچ پانل و اجرای آن با مشاورین کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

آیا ساخت ساختمان با ساندویچ پانل به صرفه است؟

ساخت سازه و ساختمان مورد نظر در پروژه اجرایی با استفاده از ساندویچ پانل به عنوان جایگزین مصالح سنتی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. زیرا علاوه بر هزینه مناسب، ویژگی های مثبت بسیاری را نیز با خود به همراه دارد. ضدحریق، ضد صوت و مقاوم در برابر سیل و باد و باران می تواند از جمله این مزایا باشد. زمان اجرای سازه با استفاده از ساندویچ پانل نیز بسیار کوتاه تر و هم چنین در هر زمان از طول سال قابل اجرا می باشد.

6 پاسخ
  1. ارش کیانی گفته:

    سلام ببخشید هر رنگی رو که ما برای ساندویچ پانل بخواهیم میتونید تهیه کنید ؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  2. ماهان گفته:

    سلام.
    ممنون میشم توضیح بدید که رنگ ساندویچ پانل ها به چه صورته، قبل از ساخت رنگ میشه یا بعد از تولید.
    و اینکه زمان تولیدش حداقل چقد طول می‌کشه تا بدستمون برسه؟!

    پاسخ
    • کارن پانل گفته:

      سلام و عرض ادب
      رنگ ورق ها پیش رتگ و کوره ای هست و قبل از تولید پانل در کارخانه فولاد مبارکه و … رنگ میشه
      زمان تولید از ۱۰ تا ۲۰ روز کاری می باشد پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر با شماره 02172454 تماس بگیرید

      پاسخ
  3. سمیرا شهریاری گفته:

    سلام وقتتون بخیر با تشکر از سایت خوبتون لطفا زمان تحویل ساندویج پانل بهم اعلام‌می کنید ، قیمت هر متر مربع هم اعلام‌می فرمایید ؟؟ و برای نصب و اجرای ساندویج پانل ایا شما نصاب هم دارید که معرفی کنید مرسی اگه پاسخگو باشید

    پاسخ
    • کارن پانل گفته:

      سلام و عرض ادب
      زمان تولید از ۱۰ تا ۲۰ روز کاری می باشد پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با شماره 02172454 تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.