ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

ساندویچ پانل پشم سنگ ( rock wool) عایقی بسیار قوی تر و مقاوم تر در برابر سرما و گرما و رطوبت نسبت به ساندویچ پانل پلی یورتان و ساندویچ پانل پلی استایرن است . ویژگی و خصوصیت بارز آن نسبت به دیگر عایق ها مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی است. ساندویچ پنل پشم سنگ از ترکیب الیاف های معدنی بدست می آید و ماده اولیه آن در تولید پشم سنگ ، سنگ بازالت (جزء سنگ های آذرین) است.

پانل پشم سنگ نیز همانند یگر پانل ها در دو نوع پانل سقفی و پانل دیواری عرضه می شود و از سه لایه که شامل دو ورق فلزی در دو طرف آن و فوم عایق می باشد تشکیل شده است. 

شرکت های بسیاری هستند که در حال فروش ساندویچ پانل پشم سنگ در اندازه و ها طرح های مختلف می باشند. از جمله ی این شرکت ها می توان به مجموعه صنعتی کارن پانل اشاره کرد که سالیان طولانی است در زمینه تولید ساندویچ پانل پشم سنگ فعالیت داشته و با قیمتی مناسب به تمامی مشتریان خود در سراسر کشور عرضه می کند.

ویژگی ساندویچ پانل پشم سنگ چه می باشد؟

پنل پشم سنگ نیز همانند پلی یورتان محیط نامناسبی برای رشد و نمو انواع قارچ ها و میکروب ها و باکتری ها می باشد. دانسیته استاندارد پشم سنگ در تولید ساندویچ پانل آن ۱۰۰-۱۱۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد که این امر باعث شده است قیمت آن به نسبت دیگر پانل ها بالاتر باشد.

استفاده از ساندویچ پانل عایق پشم سنگ مستلزم هزینه های بیشتری نسبت به عایق های دیگر است و آن نیز به دلیل خاصیت و امتیاز های بیشتر آن نسبت به سایر مواد مذکور می باشد. به طور مثال از خاصیت پشم سنگ به دلیل فشردگی و مقاومت بالای آن می توان در صنایع نظامی و دفاعی استفاده کرد . ساخت ساختمان هایی با کاربری امنیتی  و کانکس های ضد گلوله نمونه ای از کاربردهای ساندویچ پنل پشم سنگ با عایق پشم سنگ می باشد.

پانل های پشم سنگ به دلیل برخورداری از مقاومت بالا در برابر آتش سوزی در دسته عایق های نسوز جای گرفته اند. همچنین این پانل ها عایق های مناسبی در برابر رطوبت، صدا و حرارت می باشند و به دلیل وزن سبکی که دارند حمل و نصب آن ها به آسانی انجام می شود.

روش ساخت عایق پشم سنگ

برای ساخت عایق پشم سنگ به مواد معدنی و اولیه مرغوب و با کیفیت نیاز است که در درجه حرارت 2910 درجه فارنهایت باید در یک کوره بسیار داغ گداخته شوند. گداخته شدن این مواد معدنی در کوره باعث تبدیل آن ها به فیبر شده که همراه با نشاسته به حالت یکپارچه در می آیند. در آخر این مواد به پشم سنگ تبدیل شده و در میان دو لایه ورق فلزی قرار گرفته و پانل ساندویچی پشم سنگ را تولید می نماید.

کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ چه می باشد؟

از پانل های پشم سنگ به دلیل مقومت بسیار بالایی که دارند معمولا در مکانی امنیتی به عنوان دیواره های ضد گلوله و ضد ضربه استفاده می شود. از جمله این مکان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع نظامی و دفاعی
  • پاسگاه های نظامی
  • اداره های نظامی
  • بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • و…

علاوه بر موارد گفته شده می توان از ساندویچ پانل پشم سنگ برای موارد زیر نیز استفاده کرد:

  • به عنوان پوشش دیواره و سقف استودیو صدابرداری
  • به عنوان پوشش برای دیوار و سقف های دیواره های ساختمان های صنعتی و کارگاهی
  • به عنوان پوشش دیواره ها و سقف های برای مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی
  • به عنوان پوشش برای سازه های دریایی
  • به عنوان پوشش دیواره ها و سقف های فرودگاه ها
  • و…
کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ
کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ

قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ

قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ در هر نوع دیواری یا سقفی که به مشتریان ارائه می شود به ابعاد، اندازه، جنس و تعداد بستگی دارد. لازم به ذکر است که بدانید عرض ساندویچ پانل ها در حالت استاندارد در حدود یک متر طراحی و تولید می شود اما طوب آن بر حسب نیاز و سفارش مشتریان می تواند متغیر باشد.

پانل پشم سنگ از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی به دلیل دانسیته ای که دارد، برخوردار است به همین خاطر به نسبت پانل های دیگر مانند پانل پلی یورتان و پلی استایرن دارای قیمت بیشتری می باشد.

شرکت کارن پانل عرضه کننده انواع پانل های پشم سنگ در رنگ ها و طرح های مختلف می باشد که قیمت پانل پشم سنگ را به نسبت دیگر مراکز فروش پانل پشم سنگ مقرون به صرفه تر ارائه می دهد.

برای اطلاع از به روز ترین قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ می توانید با مشاوران ما از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

مزایای ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پنل پشم سنگ به دلیل به کار گیری از بهترین و با کیفیت ترین فوم عایق دارای مزایای بیساری می باشد که در ذیل به آن اشاره کرده ایم:

  • از پانل های نسوز می باشد چرا که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی دارند.
  • طول عمر مناسبی را برخوردارند.
  • چسبندگی خوبی را با رق های درونی و بیرونی دارد.
  • عایق بندی مناسبی برای ساختمان می باشد.
  • در برابر صدا، رطوبت و گرما عایق خوبی می باشد.

ساندویچ پنل پشم سنگ چه نوع پانلی است؟

ساندویچ پانل پشم سنگ (rock wool) عایقی بسیار قوی تر و مقاوم تر در برابر سرما و گرما و رطوبت نسبت به پانل پلی یورتان و پانل پلی استایرن دارد. همچنین مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد. این نوع ساندویچ پنل از ترکیب الیاف های معدنی بدست می آید و ماده اولیه آن در تولید پشم سنگ ، سنگ بازالت است.

قیمت ساندویچ پنل پشم سنگ چقدر است؟

قیمت آن در هر نوع دیواری یا سقفی که به مشتریان ارائه می شود به ابعاد، اندازه، جنس و تعداد بستگی دارد. برای خرید با کمترین قیمت و دریافت تخفیفات ویژه با کارشناسان کارن پنل تماس بگیرید.

ساندویچ پنل های پشم سنگ چه مزایایی دارند؟

مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش سوزی- طول عمر بالا- چسبندگی خوبی را با ورق های درونی و بیرونی -عایق بندی مناسب-
عایق در برابر صدا، رطوبت و گرما

ساندویچ پانل های پشم سنگ چه کاربردی دارند؟

در صنایع نظامی و دفاعی- پاسگاه های نظامی- اداره های نظامی – بیمارستان ها و مراکز درمانی و… کاربرد دارند.

کدام شرکت ارائه دهنده بهترین نوع ساندویچ پنل پشم سنگ است؟

شرکت کارن پانل عرضه کننده انواع پانل های پشم سنگ در رنگ ها و طرح های مختلف می باشد که قیمت این پانل را به نسبت دیگر مراکز فروش پانل پشم سنگ مقرون به صرفه تر ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.