ساندویچ پانل-انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل کلین روم یا اتاق تمیز

این پانل از نوع ساندویچ پانل دیواری بوده و در ساخت کلین روم (اتاق تمیز) کاربرد دارند. معمولا در ضخامت ۶ سانتی تولید می شوند و عمده تفاوت آن با ساندویچ پانل دیواری معمولی صاف بودن این پانل ها می باشد، زیرا طبق آیین نامه ساخت کلین روم کشور ایران پانل به کار رفته در کلین روم می بایست کاملا صاف و بدون فرم باشد تا پارتیکل های موجود در فضا در شکل فرم پانل ها جمع آوری نشوند. کیفیت ساندویچ پانل کلین روم (دو رو صاف) کارن پانل در حد استاندارد های جهانی و عاری از هرگونه موج می باشد. همچنین محل اتصال دو پانل بسیار گیرا بوده و به طور ایده آلی به هم متصل می شوند.

اتاق تمیز

اتاق تمیز یا کلین روم به مکانی گفته می شود که می بایست این مکان عاری از هرگونه آلاینده های محیطی، گرد و غبار، میکروب، بخار آب و… باشد.

اتاق تمیز در انواع صنایع و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد که می توان از انواع آن به مراکز تولیدات مواد غذایی و دارویی، صنایع داروسازی، صنایع فضایی، آزمایشگاه ها و… اشاره کرد.

به دلیل کاربرد و ویژگی ساندویچ پانل ها در انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری، از این محصول در ساخت اتاق تمیز استفاده می شود تا بهترین کارایی را در اختیار قرار دهد.

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل کلین روم

 

موارد استفاده ساندویچ پانل کلین روم

در کارخانجات تولید مواد غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی و نیز در صنایع ساخت قطعات الکترونیکی، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، صنایع اسلحه سازی و… معمولا مکان هایی اختصاصی وجود دارد که به لحاظ حساسیت مکانی جهت انجام یک سری آزمایشات و تحقیقات دارای ویژگی های خاص هستند که به آنها اصطلاحا کلین روم یا اتاق تمیز گفته می شود.

به عبارت دیگر ساندویچ پانل کلین روم به مکانی گفته می شود که در آن میزان آلاینده های محیط زیستی اعم از میکروب ها و ذرات معلق در هوا و گرد و غبار کنترل شده و بسیار پایین تر از حد معمول یک فضای بسته معمولی می باشد. برای ساخت این چنین فضاهایی که از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است از ساندویچ پانل های مخصوص ساخت ساندویچ پانل کلین روم استفاده می شود.

ساندویچ پانل مصرفی جهت ساخت چنین مکان هایی دارای خصوصیات ویژه ای نسبت به پانل های معمولی هستند. ساندویچ پانل کلین روم دارای سطحی صاف و کاملا صیقلی هستند زیرا وجود کوچکترین شیار و یا موج در سطح پانل ها محل تجمع ذرات ریز گرد و غبار و انواع میکروب ها شده ومحیطی غیر استاندارد را موجب می شود . همچنین درنصب این ساندویچ پانل ها به هیچ عنوان از پیچ و مهره استفاده نمی شود و پانل ها بصورت فاق و زبانه در هم قفل شده و با استفاده از ابزارهای ساپورت مخصوص ساخت کلین روم مهار می شوند.

مزایای ساندویچ پانل کلین روم یا اتاق تمیز

از مزایای این ساندویچ پانل ها می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، پوسیدگی، زنگ زدگی، رشد باکتری و میکروب اشاره کرد.

ساندویچ پانل به طور کلی به دلیل عایق های استفاده شده در لایه ی میانی شان دارای قابلیت نسوز و کندسوز می باشد که سبب برتری آنها نسبت به دیگر انواع محصولات برای ساخت دیواره و سقف می باشند.

برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و دریافت مشاوره در خصوص سازه مورد نظرتان می توانید با مشاوران کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتبط باشید.

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل کلین روم

ساندویچ پانل کلین روم چه نوع پانلی است؟

این پانل از نوع ساندویچ پانل دیواری بوده و در ساخت کلین روم (اتاق تمیز) کاربرد دارند. معمولا در ضخامت ۶ سانتی تولید می شوند. پانل به کار رفته در کلین روم می بایست کاملا صاف و بدون فرم باشد تا پارتیکل های موجود در فضا در شکل فرم پانل ها جمع آوری نشوند. کیفیت ساندویچ پانل های کلین روم (دو رو صاف) کارن پانل در حد استاندارد های جهانی و عاری از هرگونه موج است.

اتاق تمیز چه مکانی است؟

اتاق تمیز یا کلین روم به مکانی گفته می شود که می بایست این مکان عاری از هرگونه آلاینده های محیطی، گرد و غبار، میکروب، بخار آب و… باشد.
اتاق تمیز در انواع صنایع و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد که می توان از انواع آن به مراکز تولیدات مواد غذایی و دارویی، صنایع داروسازی، صنایع فضایی، آزمایشگاه ها و… اشاره کرد.

ساندویچ پانل کلین روم چه کاربردی دارد؟

در کارخانجات تولید مواد غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی و نیز در صنایع ساخت قطعات الکترونیکی، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، صنایع اسلحه سازی و… به لحاظ حساسیت مکانی جهت انجام یک سری آزمایشات و تحقیقات از ساندویچ پانل های دورو صاف یا همان کلین روم استفاده می شود.

استفاده از ساندویچ پانل کلین روم چه مزایایی دارد؟

از مزایای آن می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، پوسیدگی، زنگ زدگی، رشد باکتری و میکروب اشاره کرد. همچنین دارای قابلیت نسوز و کندسوز بودن هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.