در بحث ساندویچ پانل آبرو یا گاتر یک ناودان است که روی سقف های شیروانی قرار می گیرد و باعث می شود آب حاصل از باران و برف روی پشت بام داخل این آبرو ریخته شود. پس از اینکه باران در این آبرو جمع شد به سادگی از طریق لوله به محل مورد نیاز هدایت می شود. آبرو یا گاتر شیروانی انواع مختلفی دارد و هزینه هر کدام متفاوت است. نحوه اجرای آبرو یا گاتر سهل است و دشواری ندارد. به دلیل اینکه این آبرو ها دارای وزن مناسب هستند می توانید آن را در ارتفاع های بلند به آسانی حمل نمایید.

اصولا در اجرای ساندویچ پانل در حالت استفاده به عنوان ساندویچ پانل سقفی از آبرو نیز استفاده می شود تا آب برف و باران به داخل سازه راه پیدا نکند. تمیزکاری و رعایت نکات ریز در اجرای ساندویچ پانل از ویژگی های مهم حین نصب و اجرا می باشد.

همچنین بخوانید: قیمت نصب هر متر مربع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل-آبرو یا گاتر

انواع آبرو یا گاتر شیروانی

آبرو یا گاتر در بخش های انتهایی سقف ساختمان استفاده می شود. آبرو یا گاتر شیروانی با توجه به شرایط ساختمانی دارای انواع مختلفی است. آبرو یا گاتر در سه نوع لندنی، جعبه ای و فیتیله ای وجود دارد. آبرو های گالوانیزه و گالوانیزه رنگی با ضخامت چهار دهم میل تا شش دهم میل و طول دو تا دو و نیم متری در طرح های فیتیله ای وجود دارد.

آبرو های لندنی از ورق گالوانیزه با ضخامت های چهار دهم میل و طول های تا سه متر و ورق های گالوانیزه رنگی با ضخامت های چهار دهم میل و شش دهم میل تا طول های دو متر و دو و نیم متر تهیه و تولید می شود.

این آبرو ها از تنوع خوبی برخوردار هستند و هر کدام ویژگی ها و مزایا و معایب خود دارند. به طور کلی از مزایای آبرو ها می توان به هدایت مسیر آب اشاره کرد. اما از معایب آنها می توان به خوردگی و پوسیدگی در دراز مدت اشاره کرد که در این صورت نیاز به تعمیر مجدد دارند.

تعمیر گاتر ها نیاز به بررسی دقیق دارد. چرا که محل دقیق پوسیدگی و خوردگی باید مشخص شود و در صدد تعمیر و یا تعویض آن بر آمد.

همچنین بخوانید: زیرسازی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل-آبرو یا گاتر

آبرو سقف شیروانی

آبرو سقف شیروانی دارای رنگ های مختلف است. با توجه به شرایط آب و هوایی رنگ مناسب و ضخامت مناسب آبرو یا گاتر انتخاب می شود. آبرو یا گاتر اغلب برای شیروانی ها مناسب است و برای پشت بام های معمولی کاربردی نیست. آبرو یا گاتر برای اجرای ساندویچ پانل استفاده می شود. استفاده از آبرو سقف شیروانی برای این سقف ها الزامی است چرا که در صورت عدم استفاده ممکن است به مرور زمان خسارات بسیاری ایجاد کند.

نحوه اجرای آبرو یا گاتر

نحوه ی اجرای گاتر شیروانی بسیار راحت است. اجرای صحیح آبرو ها در پشت بام های شیروانی باعث می شود آب باران و برف به محیط اطراف نفوذ نکند. نحوه ی اجرای گاتر شامل چند مرحله می باشد.

جوشکاری فریم های گاتر، نصب فریم ها، وصل کردن لبه فریم گاتر ها، جوشکاری ورق و خم پیشانی به پروفیل ها، جوشکاری ورق های دامپا، نصب تراس ها، نصب آبرو از مراحل آن هستند. نصب گاتر ها نیاز به دقت دارد. جوشکاری فریم های گاتر نسبتا سریع به پایان می رسد.

مهمترین مرحله از نحوه اجرای گاتر ها مرحله نصب آبرو می باشد. مرحله نصب آبرو بدین جهت نیاز به دقت بالا دارد که شما باید بتوانید سطح شیروانی را به آبرو متصل نمایید و سپس آب را به خوبی روی زمین هدایت کنید. انتخاب ضخامت گاتر ها به شرایط محیطی بستگی دارد. افراد زیادی هستند که برای انتخاب نوع گاتر ها دچار تردید می شوند.

در این خصوص بهتر است از یک متخصص و کارشناس با تجربه کمک بگیرید. می توانید با مراجعه به وبسایت کارن پنل از طریق راه های ارتباطی با مشاوران ما تماس بگیرید.

زمان اجرای گاتر ها بستگی به متراژ دارد. اما معمولا از یک روز تا یک هفته تخمین زده می شود. بنابراین برای اینکه اجرای صحیح گاتر شیروانی به خوبی انجام شود می توانید شیوه کار را از کارشناسان ما بپرسید و زمان مناسب را تعیین کنید.

 

ساندویچ پانل-آبرو یا گاتر

گاتر سقف شیبدار

گاتر سقف شیبدار یکی از محصولاتی است که در شیروانی ها به کار برده می شود تا مسیر آب را هدایت کند. معمولا گاتر ها به گونه ای تولید می شوند که طول عمر بالا داشته باشند و در برابر آب و برف و سرما دچار زنگ زدگی و فرسایش نشود. مناسب ترین جنس برای آبرو ها گالوانیزه است.

اغلب موارد با توجه به شرایطی که وجود دارد گاتر انتخاب می شود. اما ممکن است به علت عدم هزینه بیشتر برای تهیه گاتر های با کیفیت از گاتر های معمولی و نامناسب با شرایط محیط استفاده شود.

در این صورت گاتر در مدت زمان اندکی دچار خرابی می شود و نیاز به تعمیر دارد. اگر گاتر های سقف شیبدار تعمیر نشوند ممکن است باعث خرابی دیوار ها و آبچک نزدیک درب اصلی بشود و زمین را دچار خوردگی کند. لذا برای جلوگیری از این امر بهتر است برای تهیه گاتر های سقف شیبدار از نوع مرغوب آن استفاده نمایید.

قیمت آبرو شیروانی

قیمت آبرو شیروانی معمولا با توجه به میزان و ضخامت و نوع آبرو شیروانی مشخص می شود. قیمت آبرو یا گاتر ها الزاما نشان دهنده مرغوبیت کالا نیست و باید به نکاتی مانند شرایط محیطی توجه بیشتری داشت.

ما در اجرای آبرو های شیروانی ابتدا به بررسی کامل محیط می پردازیم و سپس قیمت مناسب را به شما اعلام می کنیم. همچنین برای استعلام قیمت ساندویچ پانل و هم چنین آبرو شیروانی می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما تماس بگیرید و با مشاوران و کارشناسان صحبت کنید.

برای اطلاع از انواع ساندویچ پانل های تولیدی شرکت کارن پانل اعم از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می توانید با ما در ارتباط باشید و بهترین ساندویچ پانل تهران را تهیه نمایید.

ساندویچ پانل-آبرو یا گاتر

آبرو یا گاتر به چه چیزی گفته می شود؟

آبرو یا گاتر یک ناودان است که روی سقف های شیروانی قرار می گیرد و باعث می شود آب حاصل از باران و برف روی پشت بام داخل این آبرو ریخته شود. پس از اینکه باران در این آبرو جمع شد به سادگی از طریق لوله به محل مورد نیاز هدایت می شوچد.

چند نوع آبرو یا گاتر داریم؟

در سه نوع لندنی، جعبه ای و فیتیله ای تولید می شوند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که ما در همین مطلب به آنها پرداخته ایم.

قیمت آبرو چقدر است؟

قیمت آبرو شیروانی معمولا با توجه به میزان و ضخامت و نوع آبرو شیروانی مشخص می شود.
برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره های درج شده با کارشناسان کارن پنل در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.