انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل

انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل : در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد انواع پیچ برای نصب و اجرای ساندویچ پانل بپردازیم. پس اگر به دنبال این هستید که در مورد انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید. برای نصب ساندویچ پانل از چند نوع پیچ مختلف استفاده می شود که آگاهی از نوع و کاربرد آنها برای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند می تواند مفید باشد.

مصالح نوین ساندویچ پانل در ساخت و ساز

ساندویچ پانل ها از انواع مصالح پیش ساخته محسوب می شوند که به عنوان نسل نوین معرفی شده اند. ساندویچ پانل ساختار مخصوصی دارند که به دلیل داشتن مزایای زیاد جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی محسوب می شوند. این نوع مصالح از سه لایه تشکیل شده است که لایه میانی آن به عنوان عایق عمل می کند و از مواد گوناگونی در داخل آن از جمله پشم سنگ و پلی استایرن استفاده شده است. لایه های رویی و زیرین ساندویچ پانل ها نیز از جنس ورق های فلزی از جمله آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک می باشد.

همچنین بخوانید: اجرای سالن های صنعتی با ساندویچ پانل

مصالح نوین ساندویچ پانل در ساخت و ساز

انواع پیچ برای نصب و اجرای ساندویچ پانل

برای نصب و راه اندازی ساندویچ پانل ها اعم از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به تجهیزات، ابزارها و وسایل جانبی دیگری نیازمند است که راه اندازی آن باید توسط افراد متخصص انجام گیرد یکی از مهمترین وسایل لازم برای نصب و راه اندازی ساندویچ پانل ها، پیچ ها هستند. انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل وجود دارد که کاربردهای خاص خود را دارند و به آنها خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید: ساندویچ پانل پلی یورتان، ساندویچ پانل پلی استایرن، ساندویچ پانل پشم سنگ

نحوه معرفی انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل

برای معرفی انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل از کدهای خاصی بهره برده می شود که کدها از پیچی نسبت به پیچ دیگر متفاوت است. برای اعلام اسامی پیچ های مختلف سیستم های متفاوتی وجود دارد که در این سیستم ها، پیچ ها با روش خاص خود نامگذاری می شوند. اما در همه سیستم ها به منظور شناساندن پیچ ها از شاخص های مختلفی مانند نوع پیچ، آچار، سر پیچ و جنس پیچ استفاده می شود که با ترکیب این عبارت ها انواع پیچ برای نصب و اجرای ساندویچ پانل شناخته می شود.

نحوه معرفی انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل

-پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار

یکی از انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل، پیچ سرمته گالوانیزه واشردار است، پیچ های سرمته جهت نصب ساندویچ پانل با توجه به طولی که دارند در پنج دسته قرار می گیرند. این پیچ ها شامل پیچ های سرمته دو اینچی، پیچ های سرمته سه اینچی، پیچ های سرمته چهار اینچی، پیچ های سرمته پنج اینچی و پیچ های سرمته شش اینچی می باشند. قسمت بالایی پیچ های سرمته به صورت ۶ ضلعی است که برای کاربرد آنها می توان از آچار بکس نمره ده استفاده کرد.

آچار بکس ها از تعدادی سر استوانه ای شکل برخوردار هستند که در یک سوی آنها حفره چهارگوش واقع شده است و در سمت دیگر نیز حفره ای استوانه ای قرار دارد که شکل آن به صورت گل پیچ می باشد و از انواع چهارگوش، شش گوش، هشت گوش و دوازده گوش تشکیل شده است.

بخش زیرین یا انتهای پیچ سرمته که جهت نصب و اجرای ساندویچ پانل استفاده می شود به شکل مته است که از طریق آن ساندویچ پانل را سوراخ می کند. در بخش میانی آن نیز رزوه های پیچ قرار داده شده است.

قسمت واشر نیز از دیگر بخش های این پیچ است که در انتهای قسمت شش ضلعی قرار گرفته است. کاربرد واشر پیچ این است که زمانی که پیچ سفت شد از آن بر پر کردن قسمت سوراخ شده استفاده می شود و موجب می شود تا ساندویچ پانل به نوعی آب بندی شود. جنس پیچ های سرمته از فلز است که با استفاده از گالوانیزه پوشانده شده است.

همچنین بخوانید:  ساندویچ پانل سقفی تحویل روز

پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار

-پیچ الن سر عدسی

یکی دیگر از انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل، پیچ الن سر عدسی می باشد از این نوع پیچ در صنایع استفاده فراوانی می شود. سری سر عدسی از سوراخ های شش گوش تشکیل شده است و برای باز و بسته کردن آن نیز آچار الن مورد استفاده قرار می گیرد. آچارها الن به صورت ال شکل هستند که مقطع آن شش ضلعی می باشد که برای باز و بسته کردن پیچ های الن تعبیه شده است.

آچار الن یک سر توپی دارد که استفاده از آن را در محورهای ناهماهنگ آسانتر و راحت تر می کند. از پیچ های الن سر عدسی به منظور استفاده در امور صنعتی که دسترسی کمتری وجود دارد بهره برده می شود. یکی از مهمترین مزیت های این نوع از پیچ ها این است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان در مقایسه با سایر پیچ ها از تعداد کمتری استفاده کرد.

اما همواره به این موضوع توجه داشته باشید که برای نصب و اجرای ساندویچ پانل نیاز است تا زیر نظر تیم اجرایی متخصص این کار صورت گیردذ تا آسیبی به سقف و دیواره سازه شما وارد نشود و طول عمر ساندویچ پانل نیز افزایش یابد. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و نحوه اجرای ساندویچ پانل تهران می توانید با کارشناسان کارن پنل از طریق شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ و یا صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

پیچ الن سر عدسی

مهمترین وسیله برای نصب ساندویچ پانل ها چیست؟

برای نصب و راه اندازی ساندویچ پانل ها اعم از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به تجهیزات، ابزارها و وسایل جانبی دیگری نیازمند است که راه اندازی آن باید توسط افراد متخصص انجام گیرد یکی از مهمترین وسایل لازم برای نصب و راه اندازی ساندویچ پانل ها، پیچ ها هستند.

انواع پیچ جهت اجرای ساندویچ پانل چگونه معرفی می شوند؟

برای معرفی انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل از کدهای خاصی بهره برده می شود که کدها با توجه به نوع پیچ متفاوت هستند. برای اعلام اسامی پیچ های مختلف سیستم های متفاوتی وجود دارد که در این سیستم ها، پیچ ها با روش خاص خود نامگذاری می شوند.

پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار چیست؟

پیچ های سرمته جهت نصب ساندویچ پنل با توجه به طولی که دارند در پنج دسته قرار می گیرند. این پیچ ها شامل پیچ های سرمته دو اینچی، سه اینچی،چهار اینچی، پنج اینچی و شش اینچی می باشند. قسمت بالایی پیچ های سرمته به صورت ۶ ضلعی است که برای کاربرد آنها می توان از آچار بکس نمره 10 استفاده کرد.

پیچ الن سر عدسی چیست؟

سری سر عدسی از سوراخ های شش گوش تشکیل شده است و برای باز و بسته کردن آن نیز آچار الن مورد استفاده قرار می گیرد. آچارهای الن به صورت ال شکل هستند که مقطع آن شش ضلعی است که برای باز و بسته کردن پیچ های الن کاربرد دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.