اجرای سازه های بزرگ با استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری

ساندویچ‌ پانل : به طور کلی باید بدانید که استفاده از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری برای اجرای سازه های بزرگ بسیار مناسب بوده به طوری که امروزه مشاهده می‌شود به یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در بین مدیران پروژه ها تبدیل شده است.

ساندویچ پانل چیست؟

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی مشاهده می‌ شود که در بسیاری از زمینه ها همچون ساخت بناهای مسکونی نیز تغییرات شگرف ایجاد شده است. به طوری که امروزه ساندویچ پانل جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی یعنی آجر و سیمان می باشند و با اطمینان کامل می توان گفت این مصالح مزایای بسیاری نسبت به مصالح سنتی دارد که مهمترین آنها سبک بودن، تحویل و نصب و اجرای ساندویچ پانل به صورت بسیار راحت، قیمت مناسب، کاهش هزینه ساخت و ساز و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

این سازه ها که از چند لایه متصل به هم تشکیل شده اند هر کدام از آنهاکاربرد و ویژگی خاصی داشته و از این رو در مکانی مختص به خود استفاده می شوند. در حالت کلی می توان گفت ساندویچ پانل ها در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری ارائه می شود و طبیعتا ساندویچ پانل سقفی همانطور که از اسمش پیداست در سقف ها کاربرد داشته و نوع دیواری محصول برای پوشش دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجرای سازه های بزرگ با استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری

معرفی ساندویچ پانل سقفی در ساخت سازه

همانطور که گفته شد ساندویچ‌ پانل ها در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و دیواری موجود می باشد. حال اگر بخواهیم به معرفی ساندویچ پانل سقفی بپردازیم باید توجه داشته باشید این مصالح از سه لایه تشکیل شده که دو لایه بیرونی آن را ورق فلزی تشکیل داده و لایه میانی آن فوم عایق می باشد. این نوع فوم معمولا از جنس پلی یورتان یا پلی استایرن بوده به طوری که نوع این فوم می تواند انواع ساندویچ پانل سقفی را ایجاد نماید. از آنجایی که سقف ساختمان می تواند نقش مهمی در ساختار آن داشته باشد طبیعتا لازم است در انتخاب مصالح آن دقت شود. در این بین باید بدانید ساندویچ پانل سقفی دارای مزایای فنی بسیار زیادی است زیرا این مصالح در برابر عوامل محیطی چون گرمای خورشید، باد و بارندگی مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این لازم است بدانید انواع این ساندویچ پانل ها با توجه به تعداد لایه، ضخامت ورق ساندویچ پانل سقفی و نوع مواد به کار رفته در آن در دسته های مختلفی قرار می گیرد.

معرفی ساندویچ پانل دیواری در ساخت سازه

و اما از دیگر انواع ساندویچ پانل ها می ‌توان به ساندویچ پانل دیواری که برای پوشش دیوارها استفاده می ‌شود، اشاره نمود. به طوری که ساندویچ پانل دیواری مانند دیگر پانل ها دارای ساختار ساده و مرکب می باشد. در لایه میانی این ساندویچ پانل ها یک لایه عایق وجود دارد که توسط دو لایق دیگر محصور شده است. توجه داشته باشید از جمله انواع مختلف این محصول که در شرکت کارن پنل تولید می ‌شود می ‌توان به ساندویچ پانل دیواری ساده، پیچ دار، قفل دار و نر و مادگی اشاره نمود.

مهمترین کاربرد این سازه ها برای دیوارها و جداره‌ های سازه ها می باشد به طوری که این پانل ها هم برای کانکس ها و کانتینر ها و هم برای پارتیشن بندی گزینه ای مناسب خواهد بود. اگر چه ساندویچ پانل سقفی باید به گونه‌ای طراحی شود که در برابر آسیب های احتمالی چون بارندگی، باد و آفتاب مقاومت مناسبی داشته باشد اما طبیعتا نوع دیواری آن نیز باید به گونه ای باشد که ایستایی ساختمان را حفظ کند.

اجرای سازه های بزرگ با استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری

خرید ساندویچ پانل تهران

همانطور که گفته شد در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی محصولاتی تولید شده که زندگی انسان را آسان تر کرده به طوری که در حال حاضر با ارائه انواع ساندویچ پانل ها ساختمان سازی که از دوران اولیه حیات اهمیت بالایی داشته بسیار ساده شده است. با این وجود باید بدانید که ارائه این ساندویچ پانل ها در سایت گروه صنعتی کارن پانل این امکان را برای خریداران در شهرهای مختلف چون تهران به وجود آورده تا به راحتی بتوانند انواع ساندویچ پانل تهران را به صورت سقفی و دیواری را تهیه کنند. توجه داشته باشید در این شرکت سعی شده است از بهترین نوع مواد اولیه استفاده شود.

قیمت ساندویچ پانل

یکی از مهمترین موضوعات که افراد در هنگام خرید ساندویچ پنل سقفی یا دیواری به آن توجه می‌کنند در خصوص قیمت ساندویچ پانل است. از آنجایی که امروزه این مصالح پیشرفته در انواع مختلف تولید شده و روانه بازار می گردد طبیعتا قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده متفاوت خواهد بود. به طوری که هر چه مواد اولیه به کار رفته در این پانل ها مرغوب تر باشد طبیعتاً قیمت نهایی محصول نیز افزایش نسبی پیدا می‌کند. شما می توانید ضمن خرید ساندویچ پانل با مشاورین ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط بوده و پس از بررسی ویژگی های هر کدام از این پانل ها متناسب با شرایط سازه مدنظر اقدام به سفارش محصول کنید.

اجرای ساندویچ پانل در ساختمان و سازه

اما علی رغم آن چه بیان شد نکته بسیار مهمی که در هنگام خرید پانل ها باید به آن توجه کنید جزئیات نصب و نکات قابل توجه اجرای ساندویچ پانل می باشد. به طوری که این موارد می‌تواند کمک زیادی به کیفیت کار و حجم مصالح مصرفی کند. البته به طور کلی باید بدانید یکی از مهمترین مزیت های انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری سادگی و سرعت بالایی نسب آن می ‌باشد که این امر موجب شده هزینه های ناشی از پروژه های طولانی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند. اما بهتر است قبل از نصب این پنل ها با مشاورین گروه صنعتی کارن پنل از طریق چت واتساپ و یا صفحه تماس با ما در ارتباط بوده تا بتوانید به بهترین نحو آن را نصب کنید.

اجرای سازه های بزرگ با استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.