اجرای نما لمبه با استفاده از ابزار مخصوص ورق لمبه یا دامپا انجام می‌شود. این ابزار به طور کلی جهت قرارگیری زیر نما و یا پوشاندن سقف های کاذب و شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که اجرای این نما برای ساخت ویلا های شمالی بهترین گزینه به نظر می رسد.

نما لمبه همانند ساندویچ پانل برای پوشش سقف اشتفاده می شود اما تفاوت های بسیاری در مقایسه با ساندویچ پانل دارد.

استفاده از نما لمبه

در ساختمان سازی توجه به چگونگی طراحی نما یکی از مواردی است که بسیار اهمیت دارد زیرا ظاهر ساختمان اولین موردی است که در نگاه افراد جلب توجه می‌کند. پس هرچه برای نمای ساختمان از مصالح با کیفیت تر استفاده شود هواداران زیادی جذب ساختمان شما می شوند. لازم است بدانید نما لمبه نوعی نما بوده که امروزه کاربرد زیادی دارد.

به طوری که لمبه ورق های فلزی یا چوبی با ضخامت های مختلف بوده که رنگ بندی متنوع داشته و معمولاً به صورت مستطیل شکل از آن استفاده می شود. لمبه سقف شیروانی یکی از کاربردهای مهم این ورق ها به شمار می رود. همچنین در نمای ویلا ها نیز برای پرکردن فضاهای خالی سقف ها دور تا دور سقف سازه شیبدار ویلایی نیز از لمبه استفاده می شود.

توجه داشته باشد می توان ابعاد ورق های لمبه را متناسب با نیاز خود سفارش داد و به طور کلی اجرای نما لمبه روغنی با ضخامت ۱ میلیمتر صورت می گیرد. از آنجایی که این ورق های فلزی با دست قابل خم شدن و نورد است افراد می‌توانند آن را به شکل های متعددی درآورند.

البته باید بدانید عمدتاً اجرای نما لمبه به صورت طرح هلال به داخل، طرح سینه کفتری، طرح هلال به بیرون و طرح پله ای صورت می گیرد. لمبه های موج دار نیز به علت زیبایی و ظرافتی که دارد در فضاهای داخلی ساختمان و نمای بیرونی سقف های شیبدار استفاده می شود.

ساندویچ پانل-اجرای نما لمبه در ساختمان سازی

انواع لمبه و دامپا را بشناسید

از آنجایی که مصارف ورق های دامپا با دیگر موارد متفاوت است باید بدانید که این ورق ها به دسته های دیگری چون ورق های قطعه ای، ورق های دامپای برگی و ورق های طولی تقسیم می شود. در خصوص نوع قطعه ای محصول باید بدانید کاربرد چندانی نداشته زیرا با وجود ساختاری که دارد نصب آن سخت است.

البته باید بدانید استفاده از آن در مکان هایی که در یک راستا نباشد مناسب می باشد. همچنین یکی از مهمترین مزایای ورق دامپایی قطعه‌ای امکان گرد کردن و برش آن و تولید آن در ضخامت های بیش از ۱.۲۵ میلیمتر است.

دامپا برگی دیگر نوع ورق دامپا بوده که می ‌توان آن را تا ضخامت ۱.۲۵ میلیمتر تولید کرد و جنس این نوع ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی می باشد. همچنین تولید و ساخت آن در ابعاد دلخواه مشتری نیز وجود دارد. دیگر ورق لمبه، نوع طولی آن بوده که بیشتر طول آن ها ۱۲ متر بوده و در دو نوع گالوانیزه و رنگی موجود می باشند.

ساندویچ پانل-اجرای نما لمبه در ساختمان سازی

ویژگی های نما لمبه

به طور کلی در خصوص دلایل اجرای نما دامپا باید توجه داشته باشید شرایط اقلیمی و آب و هوایی یکی از مواردی است که در انتخاب نوع نما تأثیر می گذارد. به طوری که در استان‌ های شمالی کشور به دلیل اینکه جزو مناطق پرباران کشور هستند مشاهده می‌شود نما لمبه بیشترین کاربرد را دارد زیرا در این مکانها به دلیل بارندگی زیاد و مهار تخریب های ناشی از بارندگی نیاز است که سقف ها به صورت شیبدار ساخته شود.

دیگر کاربرد لمبه در ساختمانهای صنعتی بوده به طوریکه برای کارخانه ها و سوله سازی بهترین انتخاب این نما مناسب است زیرا در برابر موادی مثل آتش سوزی نیز مقاوم هستند.

همچنین در ساخت کانکس های موقت که لازم است در برابر بارش و آتش‌ سوزی مقاوم باشند از نما دامپا استفاده می شود.

توجه داشته باشید علاوه بر اینکه ورق نمای شیروانی از جنس فلز است و کاربردهای زیادی دارد باید بدانید لمبه چوبی نیز نوع دیگری از این ورق بوده که از جنس چوب است و از آن برای کارهای سقف کاذب، طراحی داخلی و نما بسیار استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل-اجرای نما لمبه در ساختمان سازی

تفاوت نما لمبه و ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در نوع سقفی با نما لمبه متفاوت می باشد زیرا ساندویچ پانل سقفی و هم چنین ساندویچ پانل دیواری دارای سه لایه می باشد که دو لایه درونیو بیرونی آن از ورقه های آلومینیومی تشکیل می شود و در قسمت میانی عایق قرار می گیرد و می تواند محافظ بسیار خوبی در برابر شرایط گرما و سرما هوا و هم چنین عایق صوت و حرارت عمل کند. اما نما لمبه به صورت ورقه ای می باشد که هیچ گونه عایق و ضخامتی برای استفاده به عنوان یک سقف ندارد و به صورت مکمل با موارد مصرفی مانند سقف های کاذب می تواند در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای انواع دامپا

با وجود اینکه امروزه مشاهده می‌شود بسیاری از افراد در نمای ساختمان از ورق های دامپا استفاده می‌کنند باید بدانید این ورق ها در برابر زلزله ایمن بوده و به دلیل سبکی که دارند می توان از آن در مکان‌های مختلفی استفاده کرد. همچنین با وجود انعطاف پذیری بالا می‌تواند در همه موارد از این ورق ها استفاده نمود.

دیگر مزیت ورق های دامپا عایق بودن آن در برابر رطوبت، نصب و تعمیرات سریع و آسان، قابل شستشو، رنگ آمیزی آسان، طول عمر زیاد، جلوگیری از پیچیدن باد زیر سقف ساختمان، دور ریز خیلی کم مصالح، غیر قابل اشتعال بودن و امکان تولید در ابعاد و ضخامت های مورد نیاز مشتریان می باشد‌.

قیمت ورق لمبه فلزی

یکی دیگر از مزایای نما لمبه قیمت پایین آن می باشد. به طوری که لازم است بدانید علیرغم اینکه این ورق ها طول عمر زیادی دارند بسیار مقرون به صرفه هستند و هزینه ساخت سقف با این ورق ها کاهش چشمگیری پیدا می کند البته طول و اندازه ورق لمبه نیز در قیمت آن تاثیر دارد.

کارن پنل از جمله شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل می باشید که با بهترین کیفیت و قیمت ساندویچ پانل به مشتریان خدمت رسانی می نماید. شما می توانید برای اطلاع از انواع محصولات ارائه شده توسط این تیم و هم چنین قیمت و نحوه اجرای ساندویچ پانل ها با مشاورین ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

ساندویچ پانل-اجرای نما لمبه در ساختمان سازی

کاربرد نما لمبه چیست؟

نما لمبه همانند ساندویچ پنل برای پوشش سقف استفاده می شود اما تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. اجرای نما لمبه با استفاده از ابزار مخصوص ورق لمبه یا دامپا انجام می‌شود.

لمبه چیست؟

لمبه ورق های فلزی یا چوبی با ضخامت های مختلف بوده که رنگ بندی متنوع داشته و معمولاً به صورت مستطیل شکل از آن استفاده می شود. لمبه سقف شیروانی یکی از کاربردهای مهم این ورق ها به شمار می رود. همچنین در نمای ویلا ها نیز برای پرکردن فضاهای خالی سقف ها دور تا دور سقف سازه شیبدار ویلایی نیز از لمبه استفاده می شود.

چند نوع لمبه و دامپا داریم؟

ورق ها به دسته های دیگری چون ورق های قطعه ای، ورق های دامپای برگی و ورق های طولی تقسیم می شوند.

هزینه ورق لمبه فلزی چقدر است؟

این ورق ها علیرغم اینک طول عمر زیادی دارند بسیار مقرون به صرفه هستند و هزینه ساخت سقف با این ورق ها کاهش چشمگیری پیدا می کند البته طول و اندازه ورق لمبه نیز در قیمت آن تاثیر دارد. کارن پنل از جمله شرکت هایی است که ورق لمبه را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به مشتریان خدمت رسانی می نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.