ساندویچ پانل-تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

در این مقاله با تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن بیشتر آشنا شده و مزایای استفاده از هر کدام از این مواد عایق بندی را که در ساخت انواع ساندیچ پانل مورد استفاده قرار می گیرد را بهتر مورد شناسایی قرار خواهیم داد. با ما در ادامه همراه باشید.

ساندویچ پانل پلی یورتان

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در صورتی قابل مشاهده و درک است که ابتدا در مورد هر کدام از این نوع ساندویچ پانل ها اطلاعات مختصری داشته باشیم. برای همین در این قسمت از صحبت، ابتدا با ساندویچ پانل های پلی یورتان بیشتر آشنا خواهیم شد.

ساندویچ پانل ها از دو لایه ورق آلومینیوم، گالوانیزه یا آلوزینک تولید می شوند که در میان این دو لایه از ماده ای شیمیایی به عنوان عایق صوتی و حرارتی استفاده می شود. این لایه می تواند از موادی مانند: پلی یورتان و پلی استایرن باشد.

ساندویچ پانل پلی یورتان در دو دسته تولید می شوند:

  • -پلی یورتان با پایه پلی استری
  • -پلی یورتان با پایه پلی اتری

این نوع ساندویچ پانل ها را می توان نسبت به نوع کاربری در خواص آنها تغییر ایجاد نمود.

ساندویچ پانل-تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن

همانطور که گفته شد برای متوجه شدن تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن باید ابتدا هر کدام از این نوع ساندویچ پانل ها را به تنهایی بشناسید. ساندویچ پانل پلی استایرن نیز مانند پلی یورتان در دسته های متفاوت تولید می شوند. این دسته بندی ها عبارتند از:

  • -معمولی
  • -مقاوم
  • -انبساطی یا یونولیتی

تفاوت ساندویچ پانل های پلی یورتان و ساندویچ پانل پلی استایرن

این دو نوع ساندویچ پانل با یکدیگر از نظر بسیاری موارد تفاوت دارند که در ادامه به ذکر تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن خواهیم پرداخت. اما لازم به ذکر است که از هر دو نوع می توان برای ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری مورد استفاده قرار داد:

تفاوت از نظر اقتصادی

ساندویچ پانل پلی استایرن نسبت به پلی یورتان با امکان تولید در رنگ های بیشتر، وزن کمتر، اشکال مختلف، ضخامت های متفاوت، جابجایی بهتر و راحت تر، قابلیت نصب و باز نمودن آسان تر، دارای ارجحیت بیشتر است. همچنین این نوع ساندویچ پانل به محیط زیست آسیب وارد نمی کند.

تفاوت از نظر عایق بودن

ساندویچ پانل پلی استایرن در برابر حرارت و صوت عایق ضعیف تری نسبت به پلی یورتان است. از مهمترین مزایای این ماده بازیافت شدن آن و عایق بودن آن در برابر جریان الکتریسیته است. از معایب این ساندویچ پانل هم می توان به مقاومت بسیار کم در برابر برش کاری و فشردگی کم در تولید اشاره نمود.

تفاوت از نظر مقاومت

ساندویچ پانل های پلی یورتان فوم بسیار سبکی است که عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت و صوت است. این ماده در برابر آب غیر قابل نفوذ و دارای زیبایی و تنوع فراوانی است.

پلی یورتان در برابر آتش نیز از خود مقاومت بالایی نشان می دهد و در برابر باکتری ها نیز غیر قابل نفوذ است و هیچ گونه باکتری در آن رشد نمی کند. به سادگی نصب و راه اندازی می شود و به سادگی و با انرژی بسیار اندک تولید می شود. از معایب این نوع ماده می توان به هزینه بالای خرید، جذب زیاد آب، آزاد کردن گازهای گلخانه ای در زمان تولید.

ساندویچ پانل-تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت از نظر ضد حریق بودن

دمایی که آشکارا تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن را نشان می دهد دمای آتش گرفتن این دو ماده است. پلی استایرن باید ضخامت بیشتر داشته باشد تا در برابر آتش از خود مقاومت نشان دهد. اما پلی یورتان در دمای ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد نیز از خود مقاومت نشان داده و آتش نمی گیرد.

تفاوت از نظر موارد مصرف

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در ویژگی ها آنان است. هر کدام از این ساندویچ پانل ها دارای ویژگی خاصی هستند که موارد مصرف آنها را ویژه می نماید. برای همین است که در هر مکانی می توان از انواع مختلف این عایق ها استفاده نمود.

ساندویچ پانل پلی یورتان در دیوار و سقف مورد مصرف قرار می گیرند و نوع ساندویچ پانل سقفی آن ساختاری به شکل ذوزنقه ای دارد تا آب را بهتر به سمت آبراه مناسب هدایت نماید. ضخامت این ساندویچ پانل ها در اندازه های متفاوت است که بسته به نوع مصرف در موارد گوناگون استفاده می شود. از معایب بزرگ این نوع ساندویچ پانل این است که هنگام سوخت گاز سیانور آزاد می نماید که بسیار کشنده و مسمومیت زا است.

تفاوت از نظز مقاومت در برابر حلال ها

از مزایای ساندویچ پانل پلی استایرن غیر سمی بودن و مقاومت در برابر انواع حلال ها است. توجه نمایید که ضخامت بیشتر این ماده به عنوان ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی سردخانه ها مورد مصرف قرار می گیرد و انواع نازکتر آن در کانکس ها و سازه های مسکونی استفاده می شود. توجه نمایید که ضخامت ساندویچ پانل پلی یورتان عملا تاثیری در تحمل فشار وارد بر آن را ندارد.

ساندویچ پانل-تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

موارد مصرف ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

موارد مصرف ساندویچ پانل پلی یورتان عبارتند از: سالن های ورزشی، سوله های صنعتی، کارخانه ها، کانکس های ویلایی و پیش ساخته، دفتر کارگاه و سردخانه ها.

موارد مصرف ساندویچ پانل پلی استایرن عبارتند از: نیروگاه ها، ورزشگاه ها، ساختمان های اداری و تجاری، کشتی سازی، عایق کاری سوله ها و سردخانه ها، و انواع ساخت و سازها در مکان های متفاوت.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص ساندویچ پانل مناسب برای سازه و ساختمان مدنظر خود، اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و هم چنین انواع ساندویچ پانل تهران و نحوه اجرای ساندویچ پانل، با مشاورین ما در کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در تماس باشید.

ساندویچ پانل-تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.