مقایسه فوم سرد و گرم

در دنیا پر شتاب امروز دیگر از ساخت و سازهای سنتی زیاد خبری نیست و امکان استفاده از سازه های پیش ساخته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. ساندویچ پانل یکی از مصالحی است که به طور معجزه آسایی به خدمت انسان درآمده و هزینه ها را تا حد چشمگیری کاهش داده است.

ساندویچ پانل چیست؟

پانل مصالحی هستند که امروزه برای ساخت ساختمان ها و یا تعمیر آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این سازه ها زمان و هزینه ها تا حد بالایی کاهش پیدا نموده و سرعت کار بالا می رود.

در صورتی که از افراد با تجربه و خبره در زمینه نصب و اجرای ساندویچ پانل استفاده شود عمر و دوام آن ها بیشتر نیز می شود. اما برای نگهداری از ساندویچ پانل لازم است که به چند نکته مهم توجه شود.

ساندویچ پانل-روش های تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل

چه نکاتی برای بسته بندی ساندویچ پانل باید رعایت شود؟

ساندویچ پانل سقفی و یا ساندویچ پانل دیواری، مصالحی هستند که اگر در نگهداری آن دقت لازم مبذول شود تا سال های طولانی می توانید از آن ها به عنوان یک سازه مفید بهره برداری نمایید. برای همین لازم است که حتی هنگام انبار نمودن آن نیز چند نکته کاملا رعایت شود.

-بسته های آن نباید به صورت فشرده روی هم چیده شوند. چیدمان ساندویچ پانل باید به گونه ای باشد که حتما هوا در بین آن جریان یابد.

-در زیر بسته ها حتما از صفحه سخت استفاده شود. این کار کمک می نماید که در اثر ضربه و یا رطوبت دچار آسیب نشوند.

-بسته باید طوری چیده شود که به آن ها فشار وارد نشود. در این صورت باعث آسیب به ساندویچ پانل خواهید شد.

-بسته ها را طوری بچینید که کمی شیب دار باشد. این کار کمک می کند تا آب باران به داخل آن نفوذ نکند. نباید موقع چیدمان به قسمت مفتول دار و جوش خورده آن هم صدمه وارد شود.

-هنگام بارگیری نباید لبه این سازه ها با چنگک دستگاه برخورد داشته باشد.

-از برخورد چنگک دستگاه بالا برنده با سطح سازه نیز خودداری کنید.

-نباید دو پانل بر روی هم کشیده شوند. این کار باعث آسیب دیدگی هر دو قسمت پانل ها می شود.

-برای جلوگیری از ضربه دیدن پانل ها حتی المقدور نزدیک محل نصب آن ها را تخلیه کنید.

-برای حمل پانل ها آن ها را به صورت عمودی و در کنار هم قرار دهید، نه روی هم.

ساندویچ پانل-روش های تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل

روش های نگهداری پانل ها بعد از اجرا و نصب

-سعی شود که دور از نور خورشید نگهداری و نصب شود.

-در صورت وجود مواد شیمیایی در محل از نوع مقاوم ساندویچ پانل برای ساخت و سازه استفاده شود.

-در صورت وجود مواد شیمیایی این مواد را از پانل ها دور نگه دارید.

-برای بالا بردن کارایی و دوام پانل ها هر چند گاه یک بار اقدام به تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده کنید.

-سعی شود که درزبندی و آب بندی سازه ها به طور درست انجام شود. در غیر این صورت و با وجود رطوبت در محیط از عمر مفید پانل کم می شود.

-از افراد خبره در تعمیر و نگهداری پانل ها استفاده نمایید.

در صورت بروز آسیب چگونه سانددویچ پانل ها را تعمیر کنید

در صورتی که ساندویچ پانل سقفی یا ساندویچ پانل دیواری شما دچار آسیب شود تعویض و تعمیر ساندویچ پانل آن با سازه های نو قدری هزینه بر است. اما در صورتی که پانل در یک قسمت کاملا از بین رفته باشد باید این قطعه با قطعه نو جایگذاری شود. اما این کار نیز به سبب تفاوت رنگ دو پانل کمی مشکل ساز است.

در صورتی که پانل شما در بعضی از نقاط بدنه دچار آسیب دیدگی و صدمه و یا زنگ زدگی است حتما با پاک سازی، رنگ کردن و شستشو و همینطور تعویض پیچ های زنگ زده و قطعات آسیب دیده از گسترش این صدمات جلوگیری نمایید.

عوامل محیطی آسیب رسان به ساندویچ پانل

عوامل زیادی در محیط باعث می شود که ساندویچ پانل دچار آسیب دیدگی شود. از جمله: آلودگی هوا، اشعه خورشید، شرایط دمایی و.. این عوامل باعث می شود که در رنگ بدنه ساندویچ پانل که از فولاد است تغییر ایجاد شود.

ضربات مکانیکی نیز اثرات نامطلوبی بر بدنه این سازه ها بر جای می گذارد و از دوام و عمر ساندویچ پانل کم می کند. در صورت وجود کمترین فرو رفتگی و خراش سعی نمایید که به سرعت این آسیب ها را تعمیر نمایید.

در صورتی که شما نیاز به یک ساندویچ پانل برای ساخت ساختمان خود دارید از شرکت های معتبر در این زمینه آن را تهیه نمایید. این شرکت ها از متریال مرغوب و با کیفیت در ساخت این سازه ها استفاده می نمایند.

حتما هنگام نصب سعی کنید که درزبندی و عایق بندی سازه به درستی انجام شود. برای این کار هنگام نصب این سازه ها نیز از افراد با تجربه کمک بگیرید.

برای آشنایی با انواع ساندویچ پانل تهران که توسط تیم باتجربه و خبره کارن پنل تولید می شود با مشاورین ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط باشید. در این صورت می توانید بهترین محصولات را با بهترین قیمت ساندویچ پانل دریافت نمایید.

ساندویچ پانل-روش های تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.