ساندویچ پانل سقفی سه گام

همانطور که در مقالات پیشین نیز اشاره کردیم ساندویچ پانل مصالح پر کاربردی می باشند که می توان در ساخت و اجرای دیواره و سقف سازه و ساختمان، از این مصالح استفاده کرد.

برای پوشش سقف ساختمان ها و سازه ها از ساندویچ پانل سقفی استفاده می کنند. برای افزایش مقاومت سقف، افزایش مقاومت خمشی بیشتر و آب بندی درست سازه از ساندویچ پانل هایی استفاده می کنند که دارای گام های ذوزنقه ای به همراه کام و زبانه ذوزنقه ای است که به هنگام نصب به صورت هم پوشانی با یکدیگر قرار می گیرند.

ساندویچ پانل های چند گام اصولا در قسمت سقف سازه مورد استفاده قرار می گیرد و در ساندویچ پانل دیواری کاربردی ندارد.

ساختار ساندویچ پانل سقفی سه گام

ساندویچ پانل سقفی سه گام در قسمت عرضی سازه سه گام ذوزنقه ای وجود دارد به همین جهت به آن پانل سقفی سه گام می گویند. برای آنکه بخواهیم قسمت سقف را پوشش دهیم باید از پیچ های نگهدارنده ای استفاده کنیم تا پانل را به اسکلت متصل کند، این پیچ ها در قسمت گام های ذوزنقه ای پانل نصب می شود که به صورت واضح می توانید آن ها را مشاهده کنید.

اما اگر بخواهیم از نظر ساختار کلی آن ها را بررسی کنیم؛ باید بگویم که هیچ تفاوتی با دیگر انواع ساندویچ پانل نداشته و همانند آن ها از سه لایه اصلی برای ساختار کلی استفاده می کنند که هسته میانی آن ها مجهز به فوم عایق با ضخامت های مختلفی است که ممکن است یکی از عایق های  پلی یورتان (PUR)، پلی ایزوسیانات (PIR) و یا پشم سنگ (RW) باشد. دو لایه بیرونی آن ها از ورقه های آلومینیوم و گالوانیزه تشکیل شده است. در نظر داشته باشید که تنوع رنگ و طرح در این ساندویچ پانل سقفی سه گام سبب شده تا مشتری انتخاب های بیشتری داشته باشد.

ساندویچ پانل سقفی سه گام

ساندویچ پانل سقفی سه گام

تفاوت عرض در ساندویچ پانل سقفی سه گام

در ساندویچ پانل سقفی سه گام عرض آن به صورت ذوزنقه ای است که با احتساب گام و زبانه به ۱۰۸ سانتی متر می رسد. اما بعد از نصب و محکم کردن آن بر روی سازه از عرض آن کم شده و هر پانل در حقیقیت دارای عرض مفید ۱۰۰ سانتی متر خواهد بود. به هنگام خرید اصولا عرض مفید را ۱۰۰ سانتی متر در نظر می گیرند تا ابعاد درست تری در اختیار مشتریان قرار دهند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی سه گام

ساندویچ پانل سقفی سه گام مقاومت بالایی در برابر حرارت و فشار دارند. در واقع آن ها عایق مناسب صوت، حرارت، رطوبت و … هستند. سبک وزن بودن، نصب سریع و آسان آن ها باعث شده تا روند پروژه سریع تر انجام شود و نیز ایمنی ساختمان بهطور اصولی و اساسی رعایت شود.

همچنین این مصالح به راحتی از هم جدا می شوند و به هنگام تعمیر و بازسازی می توانید آن ها را جدا کرده و دوباره جهت نصب اقدام کنید. با توجه به ویژگی های گفته شده خرید ساندویچ پانل سه گام مقرون به صرفه تر است.

برای خرید انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می توانید با مشاورین ما در کارن پنل در ارتباط باشید و مشاوره ای در زمینه نحوه اجرا و قیمت ساندویچ پانل دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران از طریق شماره ۷۲۴۵۴-۰۲۱ و یا صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.