ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان چه می باشد؟

ساندویچ پانل پلی یورتان: مصالح مختلفی وجود دارد که می توان به وسیله ی آن ها ساختمانی را عایق بندی کرد که یکی از این عایق بندی های ساندویچ پانل می باشد. پانل ها ساختار های پیش ساخته ای که هسند که متشکل از دو ورق فلزی است که هسته ی میانی آن را فوم عایق در بر گرفته است. این فوم عایق دارای انواع مختلفی می باشد که از بهترین و مقاوم ترین این عایق ها می توان به فوم عایق پلی یورتان اشاره کرد.

ساندویچ پانل های ساخته شده با فوم عایق پلی یورتان دارای مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربات، حرارت و آتش سوزی می باشند به همین خاطر قابل استفاده در سقف و دیوار ها، کانکس ها، سوله ها، سردخانه های ثابت و متحرک و بسیاری موارد دیگر می باشند.

هچنین به دلیل دارای بودن ترکیبات شیمیایی امکان رشد و نمو باکتری ها، قاچ ها و میکروب ها به هیچ وجه وجود ندارد. همین خاصیت باعث شده است که در محیط های ایزوله و استرلیزه کاربرد مفیدی داشته باشد.

در عایق های ساندویچ پانل پلی یورتان امکان تغییر خواص آن ها در جهت کاربرد های گوناگون وجود دارد. به وجود آوردن پوشش های ضد خوردگی، حالات الاستومری( الاستیکی و ارتجاعی)، تبدیل به فوم سخت به عنوان عایق آلی و… از جمله تغییر خواص عایق پلی یورتان می باشد.

ساندویچ پانل های پلی یورتان به طور کلی در دو نوع تولید می شوند که هر یک دارای ویژگی ها و کاربردهای خاص خود هستند. این دو نوع شامل:

  • پلی یورتان بر پایه پلی استر
  • پلی یورتان بر پایه پلی اتر

از شرکت هایی که ساندویچ پانل پلی یورتان را به تعداد نا محدود با کیفیت بالا عرضه می کند شرکت کارن پنل می باشد. این شرکت سالیان طولانی است که در زمینه عرضه ساندویچ پانل ها فعالیت داشته و با عرضه مرغوب ترین پانل ها به برندی معتبر تبدیل گشته است.

شما می توانید برای خرید ساندویچ پانل پلی یورتان به این شرکت مراجعه کرده و از تخفیفات ویژه این شرکت نیز بهره مند شوید.

انواع ساندویچ پانل پلی یورتان

پانل پلی یورتان در انوع مختلفی تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. یکی از ویژگی های مهم پانل های پلی یورتان خاصیت نسوز بودن و مقاومت بالای آن ها در برابر آتش می باشد. در ادامه به بررسی انواع پانل پلی یورتان می پردازیم:

فوم پلی یورتان B1 (نسوز)

این نوع از پانل پلی یورتان به طور کامل از جنس نسوز بوده و در برابر آتش سوزی دارای مقامت مناسبی می باشد.

فوم پلی یورتان B2 (کندسوز)

 این فوم در نوع کند سوز می باشد که در برابر آتش سوزی مقاومت مناسبی را دارد. در رابطه با امنیت این ساندویچ پانل در برابر آتش سوزی می تواندی اطمینان خاطر داشته باشید.

فوم پلی یورتان B3 ( مشتعل شونده)

این نوع فوم پلی یورتان بر خلاف دو نوع دیگر قابلیت اشتعال خواهد داشت از این رو دارای خطراتی ی باشد که تولید آن پیشنهاد نمی شود.

نکته ای که باید در مورد انواع پانل های پلی یورتان در نظر داشته باشید قیمت آن ها می باشد که با توجه به استفاده از هر فوم در تولید پانل، قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان نیز متفات خواهد بود.

شرکت کارن پانل در تولید پانل های پلی یورتان خود از فوم نوع B1 و B2 مرغوب استفاده می کند.

نحوه ی استفاده از فوم پلی یورتان در ساخت پانل

همانطور که گفتیم ساندویچ پانل نوعی از مصالح عایق بندی ساختمان است که در ساختار دیوار ها و سقف ها به کار می رود. برای اجرای این عایق بندی از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری استفاده می شود. 

خاصیت عایق بودن  پانل با تزریق فوم در لایه میانی بین دولایه ی بیرونی و درونی که توسط دو ورق فلزی احاطه شده است صورت می پذیرد. تزریق فوم عایق در لایه میانی در حالتی کاملا استاندارد و به صورت یکپارچه انجام می شود. به گونه ای که تمامی برجستگی ها و شیارها به طور کامل پر می شود و هیچ فضای خالی در ساندویچ پانل وجود نخواهد داشت.

همین فشرگی و یکپارچگی سبب می شود تا ساندویچ پانل پلی یورتان به عنوان یک مصالح ساختمانی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. دانسیته ی فوم عایق پلی یورتان در محدوده ی 2-+40 کیلوگرم بر تر مربع می باشد. در نتیجه استفاده از این پانل موجب جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان می شود.

روش تولید ساندویچ پانل پلی یورتان 

برای طراحی و تولید پانل پلی یورتان از دو روش استفاده می کنند که شامل موارد ذیل است:

  • روش کانتینیوز

روش کانتینیوز  که یک روش پیوسته می باشد بدین صورت است که تمامی روند تولید پانل به طئر پیوسته و اتوماتیک توسط یک دستگاه مخصوص صورت می گیرد و نتیجه ی نهایی از دستگاه خارج می شود.

روش کانتینیوز از روش دیسکانتینیوز به نسبت بهتر است چرا که تمامی روند تولید پانل به صورت اتوماتیک و خودکار انجام شده و هیچ گونه دخالت انسانی در آن نقش ندارد.

  • روش دیسکانتینیوز

روش دیسکانتینیوز یا نا پیوسته روش تولیدی می باشد که خط های تولید هر قسمت به صورت جداگانه می باشد. بدین گونه که هر عملیات تولیدی در یک دستگاه جدا انجام شده و پس از اتمام آن به دستگاه بعدی منتقل می شود.

روش تولید ساندویچ پانل پلی یورتان 
روش تولید ساندویچ پانل پلی یورتان 

مزایای ساندویچ پانل پلی یورتان چه می باشد؟

  • فرآیند تولید آن بسیار آسان بوده و انرژی کمی جهت تولید آن مصرف می شود.
  • دارای وزنی کم و عایقی سبک می باشد.
  • عملکرد و کاربرد بسیاری را دارد.
  • دوام و عمر بالایی دارد.
  • مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد.
  • دارای تنوع طرح و رنگ می باشد.
  • نصب آسان و راحتی دارد.
  • حمل و نقل آن در سراسر کشور به راحتی انجام می شود.
  • عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی مناسبی می باشد.
  • در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارد.
  • مقامت آن در برابر خورندگی حشرات موذی و زنگ زدگی بالا می باشد. 

مزایای فوم پلی یورتان چه می باشد؟

  • دانسیته فوم پلی یورتان در مقایسه با دیگر فوم های موجود در بالاترین حد استاندارد خود قرار دارد و بالغ بر حدود 2-+40 کیلو گرم بر متر مربع می باشد.
  • ضریب هدایت حرارتی فوم پلی یورتان در برابر فوم پلی استایرن کمتر می باشد.
  • تمامی فضای ها چون برجستگی ها و شیار های توسط فوم پلی یورتان پر شده است.
  • عایق پلی یورتان چسبندگی مناسبی را با ورق های بیرونی و درونی دارد.

معایت ساندویچ پانل پلی یورتان چه می باشد؟

  • دارای قیمت بالایی می باشد به همین خاطر برای مصارف عایق بندی که نیاز به بالاترین درجه ندارد توصیه نمی شود.
  • ضخامت های ساندویچ پانل پلی یورتان دارای محدودیت می باشد.
  • مواد مصرفی در ساختار پانل پلی یورتان به صورت وارداتی می باشد.

ساندویچ پانل پلی یورتان چه نوع پانلی است؟

پانل ها ساختار های پیش ساخته ای که هستند که متشکل از دو ورق فلزی است که هسته ی میانی آن را فوم عایق در بر گرفته است. این فوم عایق دارای انواع مختلفی می باشد که از بهترین و مقاوم ترین این عایق ها می توان به فوم عایق پلی یورتان اشاره کرد.

چند نوع ساندویچ پنل پلی یورتان داریم؟

سه نوع: فوم پلی یورتان B1 (نسوز): به طور کامل از جنس نسوز بوده و در برابر آتش سوزی دارای مقامت بالایی است.
فوم پلی یورتان B2 (کندسوز): در برابر آتش سوزی مقاومت مناسبی دارد. در رابطه با امنیت این ساندویچ پانل می توانید اطمینان خاطر داشته باشید.
فوم پلی یورتان B3 ( مشتعل شونده): بر خلاف دو نوع دیگر قابلیت اشتعال خواهد داشت از این رو دارای خطراتی است که تولید آن پیشنهاد نمی شود.

پنل پلی یورتان چه مزایایی دارد؟

برخی از مزایای آن عبارتند از:فرآیند تولید بسیار آسان – وزن کم – عملکرد و کاربرد بسیار- دوام و عمر بالا- مقاومت بالا در برابر نفوذ آب -دارای تنوع طرح و رنگ- نصب آسان و راحت – امکان حمل و نقل آن در سراسر کشور و…

قیمت ساندویچ پنل پلی یورتان چقدر است؟

تعیین قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه ها با شماره های شرکت تماس بگیرید.

ساندویچ پانل پلی یورتان با کیفیت را از کجا خریداری کنیم؟

از شرکت هایی که ساندویچ پنل پلی یورتان را به تعداد نا محدود با کیفیت بالا عرضه می کند شرکت کارن پنل است. این شرکت سالیان طولانی است که در زمینه عرضه ساندویچ پانل ها فعالیت دارد و به برندی معتبر تبدیل گشته است.
شما می توانید برای خرید ساندویچ پانل پلی یورتان با کمترین قیمت به این شرکت مراجعه کرده و از تخفیفات ویژه این شرکت نیز بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.