مقایسه تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

با ورود تکنولوژی به هر صنعت و با بکارگیری آن باعث شکوفایی و پیشرفت های بسیار چشمگیری در صنایع شده ایم. در صنعت ساختمان سازی نیز ورود محصولات جدید باعث سرعت کار و جلوگیری از اتلاف هزینه در این بخش شده است. مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی موردی است که در این بحث به آن می پردازیم.

ساندویچ پانل چیست؟

این نوع سازه امروزه بهترین و کار آمدترین سازه در ساخت انواع ساختمان های پیش ساخته و یا کانکس ها است. در ساندویچ پانل از ورق های فلزی که از متریال های مختلفی مانند: آلومینیوم، آلوزنیک و گالوانیزه و همچنین فوم هایی از جنس پلی یورتان که قابلیت مقاومت در برابر آتش سوزی را دارا است استفاده می شود.

کارایی بالای این پانل ها باعث افزایش موارد مصرف آن در ساخت انواع سازه ها دارد. در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی باید گفته شود که این محصول دارای ویژگی های بسیار مثبتی است که آن را کاملا از مصالح سنتی متمایز می نماید.

مقایسه تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح سنتی

در صورتی که شما علاقه مند به ساخت سازه با مصالح ساختمانی سنتی دارید و از مزایای انواع سازه های پیش ساخته نوین مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری اطلاع ندارید ما شما را به ویژگی های این محصول بیشتر آشنا خواهیم نمود.در این قسمت به مزایای استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سازه ها می پردازیم.

-کاهش وزن ساندویچ پانل یک امتیاز مثبت

در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی ابتدا به مقوله وزن این سازه ها می پردازیم. در صورتی که لازم باشد یک دیوار آجری با مصالح سنتی ساخته شود نیاز به مصالح زیاد و اجرای آن در یک فضای ۳۵ سانتی متری است.

اما ساندویچ پانل همان کارایی را در فضایی حدود ۴ سانتی متر دارا می باشد. ساخت یک سازه در فضایی کمتر باعث کاهش وزن بار مرده در ساختمان خواهد شد. برای همین است که هنگام مقایسه ساندویچ پانل سقفی و دیواری با مصالح ساختمانی سنتی اگر صحبت از وزن و بار مرده ساختمان شود این ساندویچ پانل است که امتیاز می گیرد.

مقایسه تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

-مقاومت در برابر زلزله یک برد حتمی

در کشور ما حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل بسیار اتفاق می افتد و هر ساله افراد زیادی در این گونه حوادث آسیب می بینند. برای همین است که لازم است برای کم نمودن بار خسارات و آسیب های ناشی از آن چاره ای اندیشیده شود. ساخت ساختمان و انواع سازه با مصالح مقاوم در برابر حوادث طبیعی یکی از راهکار های پیش رو است.

در مقایسه ساندویچ پانل دیواری و سقفی با مصالح ساختمانی سنتی باز این پانل ها هستند که گوی سبقت را از مصالح سنتی می ربایند و این امتیاز برای پانل ها یک برد حتمی برای مقاومت بیشتر در برابر حوادث است.

-حمل و نقل ساده پانل

هنگامی که برای ساخت یک سازه لازم باشد که انواع مصالح ساختمانی به محل برده شود شما با کوهی از کار و مصالح رو به رو هستید که باید جابجا و حرکت داده شوند. این کار باعث اتلاف انرژی و هزینه برای شما خواهد بود. در صورت استفاده از سازه های پیش ساخته مانند ساندویچ پانل شما فقط نیاز به حمل و نقل این سازه ها دارید و از حمل مصالحی دیگر خبری نیست. برای همین استفاده از این سازه ها خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

-کاهش زمان ساخت و اتمام پروژه ها

همیشه هنگام ساخت ساختمان و یا اتمام هر پروژه ای این زمان است که باعث ایجاد مشکلات می شود. در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی باز هم این پانل ها هستند که با سرعت زمان ساخت یک سازه را کم نموده و باعث آرامش خیال و راحتی شما خواهند شد. در صورتی که شما بخواهید همان سازه را با مصالح سنتی بسازید حتما ۳ تا ۴ برابر زمان برای این کار نیاز خواهید داشت.

مقایسه تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی در چند خط

همان گونه که گفته شد پانل ها دارای مزایای زیادی در مقایسه با مصالح سنتی دارند. در این قسمت مزایا استفاده از ساندویچ پانل را به صورت تیتر وار ذکر خواهیم نمود.

  • مقاومت بیشتر سازه ها در برابر حوادث طبیعی
  • مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و پوسیدگی در مقایسه با مصالح ساختمانی سنتی
  • بازیافت شدن بعد از چندین سال مصرف
  • تنوع فراوان در ساخت و رنگ و طرح آن
  • با کمتر شدن ضخامت سازه با استفاده از پانل فضای بیشتری برای مصرف باقی خواهد ماند
  • کم شدن مقدار قابل توجهی از هزینه های تعمیرات و نگهداری از سازه
  • جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه کارگر و حمل و نقل
  • عدم نفوذ رطوبت به داخل سازه
  • عدم صرف زمان برای مرحله قالب بندی
  • بالا بودن عمر و مقاومت سازه در مقایسه با مصالح ساختمانی سنتی
  • کم شدن زیاد زمان و هزینه زیر سازی سازه

در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی همیشه این پانل ها هستند که پیروز خواهد شد اما شما برای این که یک سازه با این مصالح نوین داشته باشید لازم است که ابتدا با افراد خبره و کارشناس در این زمینه مشورت نمایید و سپس اقدام به ساخت سازه خود با انواع این مصالح با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی منطقه شوید.

توجه به کوچک ترین نکات در زمینه ساخت سازه درهر منطقه ای باعث افزایش عمر و دوام سازه شما و همچنین مقاومت بهتر و بیشتر آن در برابر حوادث خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل، نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل و هم چنین انواع ساندویچ پانل تهران با مشاورین ما در کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

مقایسه تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.