ساندویچ پانل-تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

قبل از آنکه بخواهید ساندویچ پانل را برای استحکام بیشتر سازه های خود خریداری کنید، ابتدا باید نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی از اصل را بلد باشید، چرا که یکی از فاکتور های مهم برای داشتن یک محصول با کیفیت است.

اما برای آنکه اصل بودن ساندویچ پانل ها را بررسی کنید، ابتدا باید اطلاعات لازم را درباره محصولات و نوع مواد بکار رفته در آن داشته باشید، در این صورت است که می توانید اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

دلیل اهمیت تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

همانطور که می دانید امروزه استفاده از ساندویچ پانل ها در بین پیمانکاران رواج پیدا کرده، چرا که دارای استحکام و قابلیت های بالایی است. ولی متاسفانه در این میان شرکت هایی هستند که در راستای منافع شخصی خود عمل می کنند و ساندویچ پانل تقلبی را وارد بازار کرده اند. پس توجه داشته باشید که یکی از راه های تشخیص ساندویچ پانل تقلبی، خرید از شرکت های معتبر در این زمینه است.

ساندویچ پانل-نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

روش های مهم در تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

توجه به ساختار کلی محصولات اصلی ترین و بهترین راهی است که می توانید اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید. پس به هنگام خرید ساندویچ پانل سقفی یا ساندویچ پانل دیواری موارد زیر را به دقت بررسی کنید.

• جنس ورق تشکیل شده

می دانید که ساندویچ پانل ها از دو ورق که پوشش بیرونی و داخل پانل را تشکیل می دهد، ساخته شده است. اما جنس این ورقه ها از مواد مختلفی ساخته شده، ولی بهترین و مناسب ترین جنس، ورقه های فولاد است. البته فراموش نکنید که باید میزان غلظت فولاد بکار رفته در آن بالا باشد تا یک ورق با کیفیت و اصل به ما بدهد. ورقی با غلظت فولاد بالا برای پوشش ساندویچ پانل سقفی بسیار اهمیت دارد چرا کیفیت کار و مقاومت آن افزایش پیدا می کند.

• ضخامت ورق ساندوچ پانل

ضخامت لایه های ساندویچ پانل به سفارش مشتری و نیست بلکه دارای یک استاندارد جهانی است که نباید از آن میزان کمتر باشد. توجه داشته باشید که کمترین میزان ضخامت برای ورق های ساندویچ پانل نیم سانتی متر است. اگر از این میزان کمتر باشد آنگاه کیفیت کار کمتر می شود در نتیجه میزان شکنندگی آن افزایش یافته در نتیجه عمر آن کمتر می شود.

• قابلیت ضد زنگ بودن

ساندویچ پانل ها چون مصالحی هستند که در معرض محیط قرار می گیرند پس باید جنس آن از نوع ضد زنگ باشد تا در مقاومت بالایی در برابر اکسایش و زنگ زدگی داشته باشد.

• فوم عایق ساندویچ پانل

در لایه میانی همه ساندویچ پانل ها یک فوم عایق بکار می برند که خاصیت کلی آن را مشخص می کند. البته توجه داشته باشید که ضخامت فوم عایق نیز دارای استاندارد های جهانی است و نباید از این میزان کمتر باشد.

فوم عایق در واقع از نظر خاصیت عایق بودن و سبک بودن آن مورد توجه قرار می گیرد. فوم پلی یورتان ، پلی استایرن و پشم سنگ و پشم شیشه انواع مختلفی از فوم عایق هستند که با توجه به کاربرد ساندویچ پانل در محیط یکی از آن ها را انتخاب می کنند.

توجه داشته باشید که در ساندویچ پانل های تقلبی از این فوم عایق در بین ورقه ها استفاده نمی کنند.

• خرید از شرکت های معتبر

برای برخی از پیمانکاران هزینه و قیمت مصالح سازه اهمیت زیادی نسبت به کیفیت آن دارد. به همین دلیل از شرکت های که ساندویچ پانل ارزان تری نسبت به بقیه با شعار اینکه کیفیت خوبی دارد، می فروشند. اما برای استفاده از ساندویچ پانل ها که یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است نباید کیفیت را فدای هزینه کرد. خرید ساندویچ پانل از شرکت های معتبر باعث اعتماد بیشتر مشتریان می شود.

تمامی فاکتور هایی که در بالا ذکر کردیم برای تشخیص ساندویچ پانل با کیفیت بود. باز هم اشاره می کنم که گول تبلیغات ارزان ساندویچ پانل ها را نخورید. برای داشتن یک مصالح خوب باید کیفیت مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کرد.

برای دریافت مشاوره و هم چنین اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و نحوه اجرای ساندویچ پانل در مکان مورد نظر می توانید با متخصصین کارن پنل از طریق شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در تماس باشید.

ساندویچ پانل-نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.