‌نسل جدید مصالح ساختمانی از جملهساندویچ پانل با وجود حمل و نقل آسان و سبک وزن بودن، دارای مقاومت بالایی هستند. به همین دلیل محبوبیت زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده اند. انواع مختلفی در بازار یافت می شوند. قیمت ساندویچ پانل ها به صورت متر مربع تعیین می شوند. هر مشتری با توجه به محل مورد استفاده از ساندویچ پانل ها و میزان متراژ نیاز، طرح و رنگ دلخواه خود را سفارش می دهد.

اما ساندویچ پانل ای پی اس (EPS) نوعی دیگری از مصالح ساختمانی سبک هستند که در ادامه به طور کامل آن را بررسی می کنیم.

ساندویچ پانل ای پی اس (EPS)چیست؟

برای پوشش دیواره و سقف های سازه های صنعتی و غیر صنعتی از مصالحی که ترکبیات سبک دارند استفاده می شود، که به آن ساندویچ پانل می گویند. ساندویچ پانل ها در انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری موجود می باشند. این ورقه ها دارای یک لایه میانی که حکم عایق دارند، تشکیل شده اند. مواد سازنده آن ها از پلی استایرن، XPS، EPS، پشم سنگ، پشم شیشه و پلی اورتان تشکیل شده اند.

با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده آن ها به انواع گوناگونی دسته بندی می شوند. ساندویچ پانل اکس پی اس، ساندویچ پانل پشم سنگ، ساندویچ پانل پلی یورتان، ساندویچ پانل پلی استایرن یا ساندویچ پانل ای پی اس (EPS) از انواع این مصالح سبک هستند.

در ساندویچ پانل ای پی اس (EPS) از فوم پلی استایرن یا یونولیت برای عایق بندی کردن استفاده می کنند. عایق بودن مصالح ساختمانی یک فاکتور مهم در انتخاب آن هاست. اگر عایق بودن ساندویچ پانل ای پی اس را دقیق تر بررسی کنیم، متوجه می شویم که عایق حرارتی آن نسبت به ساندویچ پانل هایی که با پلی یورتان ساخته شده اند، درجه حرارت پایین تری دارند. اما به دلیل داشتن دانسیته پایین تر عایق صوتی بهتری است. سبک تر و ارزان تر بودن این مدل نیز از دلایل محبوبیت آنان است.

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل ای پی اس(EPS)

مشخصات فنی فوم ای پی اس EPS چیست؟

به فوم پلی استایرن، EPS ای پی اس نیز می گویند. و به عنوان لایه میانی برای عایق بندی ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرند. پلی استایرن با دانسیته ۲+۲۰ دو کیلوگرم بر متر مکعب است که به صورت پرس تحت فشار و بخار آب تولید می شود. روش پخت ذرات پلی استایرن یک روش مرسوم است که هیچ گونه آلاینده های مضر محیطی تولید نمی کند.

این فوم در دمای ۷ تا ۸۰ درجه تغییر شکل می دهد و در دمای ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه نیز کاملا از بین می رود.

ویژگی های ساندویچ پانل EPS ای پی اس

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل ای پی اس(EPS)

وزن سبک آن ها حمل و نقل و نصب را آسان کرده است. و احتمال آسیب انسانی یا غیر انسانی کاهش پیدا می کند. علاوه بر این سرعت و روند پروژه تسریع پیدا می کند. خوشبختانه مشتریان می توانند با توجه به پروژه خود نوع رنگ و میزان ضخامت ساندویچ پانل ها را انتخاب کنند. تنوع رنگ و طرح این مدل ویژگی بارز آن هاست. همچنین دانسیته ای پی اس را تا ۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب می توانید انتخاب کنید.

شبکه سلولی EPS بسته است. اما فضای خالی بین آن ها باعث نفوذ آب در بین فوم شده و آب را به خود جذب می کند، و این یک عیب برای ساندویچ پانل به حساب می آید. به دلیل جذب آب و رطوبت عایق خوبی برای حرارت نیست، چرا که این جذب آب مقاومت آن را در برابر حرارت و دما کاهش می دهد.

برای افزایش مقاومت EPS نسبت به جذب آب بهتر است از دانسیته بالاتر استفاده کنید. اما با این حال نقطه ضعف آن همچنان باقی است و برای عایق حرارتی اصلا مناسب نیستند.

کاربرد ساندویچ پانل EPS

تمامی ساندویچ پانل ها در پوشش دیواره سازه های صنعتی و پوشش سقف ها کاربرد دارند. ای پی اس به عنوان سومین عایقی است که در ساندویچ پانل ها به کار رفته اند. به دلیل اینکه عایق صوتی خوبی نسبت به عایق حرارتی است به همین دلیل در سالن های ورزشی یا سالن های کنفرانس که نمی خواهند صدا به خارج از سالن برود، معمولا از این عایق استفاده می کنند.

آن دسته از پیمانکارانی که نمی خواهند هزینه زیادی کنند، از ساندویچ پانل ای پی اس در ساخت سازه های صنعتی خود استفاده می کنند. اما به دلیل پایین بودن عایق حرارتی این نوع ساندویچ پانل ها، در سازه های که با حرارت درگیر هستند از آن ها استفاده نمی کنند. در نتیجه در گرم خانه ها و سردخانه ها این فوم غیر قابل استفاده است.

قیمت ساندویچ پانل ای پی اس EPS چقدر است؟

تمامی ساندویچ پانل ها به صورت متر مربع به فروش می رسد، در نتیجه قیمت آنان بر همین اساس نیز تعیین می شود. البته قیمت ساندویچ پانل ای پی اس EPS نسبت به انواع دیگر آن ارزان تر است. اما به طور کلی قیمت اصلی آنان از کارخانه تعیین می شوند و به بازار می رسد. ‌‌‌

برای اطلاع از به روزترین قیمت ساندویچ پانل و دریافت مشاوره در خصوص سازه مورد نظر خود می توانید با مشاوران کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره تلفن ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل ای پی اس(EPS)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.