اجرای سقف با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل به طور کلی مصالحی است که به دلیل سبکی، ضد زلزله بودن و سرعت اجرا در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد در خصوص اجرای سقف با ساندویچ پانل باید بدانید نکاتی لازم است مد نظر قرار بگیرد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در این بین توجه داشته باشید گروه صنعتی کارن پنل انواع مختلف این مصالح را تولید کرده به شما در خصوص خرید آن مشاوره ارائه می کنند تا راحت تر بتوانید آن چه را می خواهید تهیه کنید.

اجرای ساندویچ پانل سقفی

این مصالح سازه فوق‌ العاده ای بوده که در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری موجود می باشد که البته هر کدام از این ساندویچ پانل ها به دسته های متنوع دیگری نیز تقسیم می شوند.

حال در خصوص اجرای سقف با ساندویچ پانل لازم است بدانید که این ساندویچ ها مستقیماً بر روی آهن یا فولاد سازه قرار گرفته و هنگامی که شما اقدام به اجرای سقف ساندویچ پانل می کنید دیگر نیاز به استفاده از مصالح سنتی نمی باشد؛ به طوری که اتصال و نحوه آب بندی این پانل ها به گونه ای است که با پیچ های سرمته ای به یکدیگر و به سقف متصل می گردند و از آنجایی که این سقف ها دارای شیب استاندارد است آب به درستی به سمت ناودانی ها جاری شده، مشکل آب بندی و نم زدگی نیز حل می ‌شود.

اجرای سقف با ساندویچ پانل

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

افراد در حال حاضر به دنبال ساخت بنا هایی کاملا مقاوم هستند که در اینجا طبیعتاً یکی از مهمترین عوامل موثر، استفاده از مرغوبترین و با کیفیت ترین مصالح می باشد. از آنجایی که اجرای سقف با ساندویچ پانل موجب می شود که بنای کاملاً با دوام و مقاوم به وجود آید، طبیعتا امروزه استفاده از این مصالح ساختمانی گسترش زیادی پیدا نموده است.

در خصوص مزایای استفاده و اجرای ساندویچ پانل باید بدانید این مصالح عایق حرارت و برودت بوده و همچنین در برابر صوت نیز مقاوم می باشد و از طرفی از آنجایی که این نوع پانل ها در برابر رطوبت مقاوم هستند، استفاده از آن در مکان های مرطوب به خصوص شهرهای شمالی و جنوبی کشور بسیار مناسب است. باید توجه داشته باشید از دیگر مزایای اجرای سقف با ساندویچ پانل، بالا رفتن سرعت کار بوده و سازه مورد نظر در برابر زلزله مقاوم است و شما به راحتی می توانید به طول عمر مفید ساختمان بیفزایید.

سبکی وزن ساندویچ پانل نهایتاً منجر به کاهش وزن سازه می شود. همچنین دقت کنید که این پانل ها قابلیت شستشو داشته و با وجود این که در برابر مواد شیمیایی، حشرات موذی و … مقاوم است استفاده از آن بسیار مناسب می باشد. از طرفی تنوع رنگ این پانل ها موجب شده تا افراد بتوانند متناسب با سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کنند و به راحتی زیبایی و تنوع را در ساختمان به وجود آورند.

نکات قبل از اجرای ساندویچ پنل سقفی

با وجود آن چه در خصوص مزایای اجرای سقف با ساندویچ پانل گفته شد اگر شما هم قصد استفاده از این مصالح را داشتید قبل از نصب ساندویچ پانل باید توجه کنید که نیاز به زیرسازی مناسب می باشد. برای انجام این امر لازم است ابتدا از پروفیل فولادی قوطی یا نبشی استفاده کرده که در اینجا نوع و شماره پروفیل، با در نظر گرفتن بار ساختمان و بارهای افقی انتخاب می شود.

در مرحله زیر کشی سازه لازم است که پروفیل ها را با جوشکاری به یکدیگر متصل نموده تا زمینه مناسب جهت اجرای سقف با ساندویچ پانل به وجود آید. بعد از درست ‌شدن زیرسازی زمان نصب ساندویچ پانل ها فرا می رسد. توجه داشته باشید در اجرای این پانل ها باید به میزان ضخامت ورق در ساندویچ پانل، پیچ های سرمته دار به پروفیل ها و ساندویچ پانل پیچ شود.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که میزان شیب این سقف ها کاملا بسته به نوع سازه مورد نظر متفاوت می باشد. برآمدگی های شیار مانندی که بر روی این سقف ها وجود دارد موجب بالا رفتن توان سازه و آب بندی مناسب آن می شود.

اجرای سقف با ساندویچ پانل

موارد اجرای سقف با ساندویچ پانل

در زمینه استفاده از ساندویچ پانل سقفی باید گفت این مصالح یکی از پرکاربردترین انواع مصالحی است که علاوه بر مزایای بسیارش می تواند جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی نیز بشمار رود. امروزه از انواع ساندویچ پانل سقفی در ساخت سقف برای سوله های صنعتی، انبارهای مختلف، مکان های نگهبانی، تعمیرگاه های سیار، محیط های آموزشی در مکان های باز و… استفاده می شود. استفاده از این مصالح برای نمازخانه ها، هتل ها و همچنین بخش های امدادی در هنگام وقوع حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله کاربرد دارد.

انواع ساندویچ پانل و کارد آنها

همانطور که گفته شد انواع پانل های سقفی و ساندویچ پانل دیواری خود در دسته های مختلفی قرار می ‌گیرند که در اینجا هنگامی که شما قصد اجرای سقف با ساندویچ پانل را داشتید باید بدانید.

این پانل ها از نظر مواد تولیدی در دسته های مختلفی قرار گرفته که یکی از انواع آن، ساندویچ پانل پلی اورتان می باشد. این پانل ها که به صورت فوم تولید شده عایق بسیار قوی در برابر سرما، گرما، رطوبت و صدا است.

ساندویچ پانل سردخانه ای که مخصوص سردخانه ها است در ضخامت های متفاوت تولید شده و در دو نوع قفل دار و بدون قفل می باشد.

همچنین ساندویچ پانل کلین روم نیز برای مکان هایی که دارای حساسیت هایی بوده استفاده می شود؛ مثلاً استفاده از این ساندویچ پانل ها در کارخانه های مواد غذایی و بیمارستان ها مناسب می باشد.

و اما آخرین دسته از این مصالح، ساندویچ پانل پشم سنگ بوده که عایق بسیار قوی ‌تر و با مقاوم در برابر سرما،گرما و رطوبت می باشد. همچنین مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی دیگر خصوصیات بارز این پانل ها به شمار می رود.

زیبا سازی ساندویچ پانل سقفی

بعد از اجرای مراحل، نصب سقف با روش های صحیح و اصولی است که باید به زیباسازی آن نیز توجه کنید. برای این امر لازم است بدانید بهتر است در هر متر مربع تنها از چهار پیچ استفاده شود و پس از اتصال پیچ نهایی به زیباسازی و تمیز کاری در مکان مورد نظر بپردازید. چرا که زیبا بودن نما و ظاهر کار شما در جلب نظر مشتریان تاثیر مستقیم دارند پس علاوه بر نصب تمیز سقف می توانید از ساندویچ پانل های متنوع در طرح و رنگ های مختلف استفاده کرده و زیبایی کار خود را دو چندان کنید.

برای اطلاع از شرایط خرید و اجرای انواع ساندویچ پانل تهران می توانید با کارشناسان کارن پنل از طریق شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ و یا صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

اجرای سقف با ساندویچ پانل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.