زیرسازی ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل و اطلاعات مربوط به آن موضوعی است که قصد داریم در مقاله امروز به طور اجمالی به بررسی آن بپردازیم. ساندویچ پانل یکی از سازه‌هایی است که در چند سال اخیر به میزان بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی مورد استقبال قرار گرفته است. دلیل این موضوع نیز کاربرد بسیار زیاد و همچنین کوتاه بودن زمان لازم برای تهیه و استفاده آن است. به همین دلیل ساندویچ پانل توانسته عملکرد بسیار مناسب و همچنین قابل قبولی را از خود به جا بگذارد.

برای این که ساندویچ پانل بر روی سازه پیاده شده و عملکرد مناسبی را از خود به جا بگذارد، باید زیرسازی و اجرای ساندویچ پانل به کامل‌ترین شکل ممکن انجام شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در مقاله امروز به عملکرد ساندویچ پانل و نکات کلی برای زیرسازی ساندویچ پانل اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

 

زیرسازی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل جزو یکی از مواردی است که به نوبه خود توانسته به یکی از انتخاب‌های کاربردی معماران و طراحان در صنعت ساختمان سازی تبدیل شود. در دوران فعلی که مصالح و اجزای لازم برای ساخت یک ساختمان به میزان بسیار زیادی افزایش داشته، استفاده از ساندویچ پانل می‌تواند انتخابی هوشمندانه ای برای ساخت و تکمیل یک سازه به حساب بیاید.

به همین دلیل در شهرهای بزرگ که ساخت و ساز رایج است، استفاده از ساندویچ پانل می‌تواند هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت را کاهش داده و در عین حال عملکرد، استحکام و مقاومت نسبتا بیشتری در مقایسه با مصالح سنتی مانند آجر و سیمان داشته باشد.

ساندویچ پانل به طور کل ویژگی و مشخصه‌های بسیار زیادی دارد. یکی از این موارد میزان مصرف انرژی کمتر برای استفاده و ساخت به حساب می‌ آید. اگر به گذشته نگاه کنید، برای ساخت یک ساختمان از مصالح، نیروی کار، انرژی‌های مصرفی، هزینه و موارد دیگری را باید استفاده می‌کردید تا بتوانید ساختمان خود را تکمیل کنید.

این در حالی است که با استفاده از ساندویچ پانل دیگر نیازی به استفاده و صرف هزینه‌های بسیار زیاد ندارید. با انجام مواردی مانند زیرسازی ساندویچ پانل می‌توانید سازه‌ای ارزان، مستحکم، اصولی و کاربردی تولید کنید.

همچنین بخوانید: اجرای سقف با ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل

نصب زیرسازی و اجرای ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل یکی از اقداماتی است که پس از انتخاب پانل موردنظر خود باید آن را به کار بگیرید. در کل زیرسازی ساندویچ پانل برای ساندویچ پانل‌ دیواری و ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کل زیرسازی ساندویچ پانل شامل آهن کشی چند سری از پروفیل‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت است. سپس پانل‌ها به صورت افقی و به دور سوله روی این آهن کشی به وسیله پیچ پرچ می‌شوند.

معمولا در ساندویچ پانل‌ دیواری شیارهای متعددی قرار دارد. این شیارها در زمان نصب به صورت فاق و زبانه یا همان نر و مادگی در یکدیگر فرو رفته و پیچ می‌شوند. پس از این که شیارها در جای مناسب خود قرار گرفت، می‌توانید به وسیله پیچ سرمته گالوانیزه آن را مهار کنید.

زیرسازی ساندویچ پانل پیچ مخفی

زیرسازی ساندویچ پانل پیج مخفی یکی دیگر از مواردی است که با زیرسازی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این ساندویچ پانل ابتدا یک سازه به پیچ متصل می‌شود. سپس پانل دیگر روی پیچ قرارگرفته و پانل اولی را مخفی می‌کند. به همین دلیل نام این سازه، ساندویچ پانل مخفی نامیده می‌شود. پوشانده شدن پیچ در این مدل از ساندویچ پانل‌ها به میزان بسیار زیادی ظاهر کاری زیبا و با کیفیتی را برای شما به ارمغان دارد.

همچنین بخوانید: انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل سقفی

زیرسازی ساندویچ پانل سقفی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. به طور کل در نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی به زیرسازی نیاز پیدا می‌کنید. معمولا این کار به وسیله ساختار اجرا شده روی سقف و فاصله بین تکیه گاه اصلی انجام می‌شود. پس از آن، بر روی پرلین‌های موجود در سقف، ساندویچ پانل‌ها قرار می‌گیرند. این موضوع را نباید فراموش کرد به ازای هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی، یک پیچ سرمته گالوانیزه استفاده شود.

زیرسازی ساندویچ پانل

نکات مهم در اجرای ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل تهران معمولا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای این که بتوانید زیرسازی ساندویچ پانل را به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام دهید، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • از پیچ واشر دار مخصوص برای نصب زیرسازی ساندویچ پانل سقفی استفاده کنید.
  • شدت وزش باد منطقه و محل نصب پانل‌ها را در زیرسازی ساندویچ پانل دیواری رعایت کنید.
  • حتما عمل زیرسازی را به وسیله تکنسین و افراد زبده در این زمینه انجام دهید.
  • رعایت فاصله بین دو پانل به هنگام نصب و قرارگیری مناسب را فراموش نکنید.
  • ایمنی لازم برای انجام زیرسازی ساندویچ پانل رعایت کنید.

برای اطلاع از شرایط و نحوه خرید و اجرای ساندویچ پانل و همچنین اطلاع از آخرین قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان ما از طریق شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ و یا صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: اجرای نما لمبه در ساختمان سازی

زیرسازی ساندویچ پانل

ضرورت اجاری زیرسازی ساندویچ پنل چیست؟

برای این که ساندویچ پانل بر روی سازه پیاده شده و عملکرد مناسبی را از خود به جا بگذارد، باید زیرسازی و اجرای ساندویچ پانل به کامل‌ترین شکل ممکن انجام شود.

مزایای ساندویچ پانل چیست؟

استفاده از ساندویچ پانل می‌تواند هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت را کاهش داده و در عین حال عملکرد، استحکام و مقاومت نسبتا بیشتری در مقایسه با مصالح سنتی مانند آجر و سیمان داشته باشد.همچنین استفاده از آن در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

زیرسازی ساندویچ پنل شامل چه کارهایی می شود؟

در کل زیرسازی شامل آهن کشی چند سری از پروفیل‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت است. سپس پانل‌ها به صورت افقی و به دور سوله روی این آهن کشی به وسیله پیچ پرچ می‌ شوند.

اجرای زیرسازی ساندویچ پانل سقفی به چه صورت است؟

این کار به وسیله ساختار اجرا شده روی سقف و فاصله بین تکیه گاه اصلی انجام می‌شود. پس از آن، بر روی پرلین‌های موجود در سقف، ساندویچ پانل‌ها قرار می‌گیرند.

2 پاسخ
    • سئو برتر گفته:

      سلام حتما مطالب مرتبا به روز رسانی می شوند. سپاس از توجه شما

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.