چسب عایق ساندویچ پانل

گاهی اوقات برای آنکه اتصال کاملی بین فوم عایق و ورق ساندویچ پانل برقرار شود از چسبی استفاده می‌کنند که به آن چسب عایق ساندویچ پانل گفته می‌شود. از این نوع چسب بیشتر برای درزبندی فواصل موجود در بین سطوح پس از نصب و اجرای ساندویچ پانل استفاده می‌شود و علاوه بر آن می‌تواند به افزایش هر چه بیشتر استحکام ساندویچ پانل منجر شود. با کمک این چسب می‌توان به خوبی درزهای دیوارهایی که با کمک ساندویچ پانل ساخته شده است را پوشاند و در این صورت دیوار عملکرد بهتری خواهد داشت. این چسب را با نام‌هایی همچون چسب پلی اورتان و یا چسب عایق ماستیک هم می‌شناسند.

چسب عایق پانل به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد بیشتر از چسب‌های معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل آن نیز قدرت چسبندگی بالایی است که این نوع چسب‌ها دارند و به همین جهت در درزبندی بسیاری از مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مصالحی که می‌توان با کمک این نوع چسب آنها را درزبندی کرد می‌توان به سطوحی همچون سنگ، بتن و انواع فلزات اشاره کرد.

خصوصیات و ویژگی‌های این نوع چسب بسیار زیاد بوده که در بخش‌های بعد بیشتر در خصوص آن توضیح خواهیم داد تنها در این قسمت به این موضوع اشاره می‌کنیم که چسب عایق ساندویچ پانل به دلیل خاصیت انعطاف پذیری و مقاومت بالایی که دارد می‌تواند در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد و متناسب با دمای سرد و گرم مقاوم و بدون تغییر بماند.

همچنین بخوانید: انواع پوشش ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل

موارد استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

در خصوص کاربرد و مواردی که می‌توان از چسب عایق پانل در آن استفاده کرد می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد که برخی از مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • پوشش دهی کامل درزها و منافذ باز سطوح
  • درزبندی دیوار و پنجره
  • آب بندی پانل‌ها همچون کانال فاضلاب و آب

همان‌طور که متوجه شدید از چسب عایق ساندویچ پانل به جهت پوشش دهی منافذ و درزها استفاده می‌شود که می‌تواند در انواع ساندویچ‌ پانل ها همچون ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار گیرد. با کمک این نوع چسب به دلیل مقاومت و طول عمر بالایی که دارد در بسیاری از ساختمان سازی‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند عمر ساندویچ‌ها را افزایش دهد.

از آنجایی که در این نوع چسب‌ها از مواد پلیمری استفاده شده باید در هنگام استفاده از آن توجه ویژه‌ای نمایید. به عنوان مثال به دلیل امکان سوخت این چسب در دمای بالا نباید از آن استفاده کنید، پس حواستان باشد که در دمای بالا از این چسب استفاده نکنید. مورد دوم که باید در حین استفاده از این نوع چسب در نظر داشته باشید این است که سطح زیرین به جهت قرارگیری چسب باید کاملا تمیز و عاری از آلودگی باشد.

همچنین بخوانید: انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل

فواید استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

از جمله فواید مهم این چسب‌ها می‌توان به مواردی همچون موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم آسیب و خسارت به مصالح: نکته مهمی که در خصوص استفاده از این چسب باید بدانید این است که چسب عایق پانل منجر به آسیب رسی به مصالح ساختمانی نخواهد شد.
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی: استفاده از چسب عایق پانل می‌تواند در ساندویچ پانل‌ دیواری از اتلاف انرژی جلوگیری کند.
  • بدون سم: در ساخت این چسب از مواد سمی استفاده نشده به همین دلیل قابل استفاده در درزهای مخازن آب است.
  • سرعت بالا در خشک شدن: یکی از ویژگی‌های مهم این چسب‌ها قابلیت خشک شدن آن بوده که می‌تواند در دمای محیط با سرعت بالا خشک شود و احتیاجی به انجام خشک کردن ندارد.
  • دوام و استحکام بالا: این نوع چسب علاوه بر اینکه خود دارای دوام بالایی است می‌تواند پس از استفاده بر روی ساندویچ پانل‌ها عمر مصالح را نیز افزایش دهد.
  • مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوا: پس از قرارگیری این چسب بر روی ساندویچ پانل‌، دیگر در هیچ شرایط آب و هوایی سرد و گرم دچار تخریب نخواهد شد.
  • انعطاف پذیری بالا در برابر گرما و سرما: چسب عایق پانل به دلیل مواد به کار رفته در آن و مقاومت بالایی که دارد در آب و هوای سرد و گرم منعطف بوده و در برابر نور خورشید و سرمای بالا نیز انعطاف پذیری خود را حفظ خواهد کرد.
  • قابل استفاده بر روی انواع مصالح ساختمانی: چسب عایق پانل دارای قدرت بالا در چسبندگی و پوشانندگی ساندویچ پانل بوده و می‌تواند بر روی سطوح و انواع مصالح ساختمانی از جنس سنگ، سیمان، بتن، شیشه و غیره بدون تغییر استفاده شود.
  • قابلیت ضد آب بودن: این چسب به صورت ضد آب بوده و پس از قرار گرفتن در معرض سرما و بارش دچار از بین رفتن چسبندگی سطوح نخواهد شد.
  • سهولت در استفاده: حتما می‌دانید که نصب و اجرای ساندویچ پانل با سرعت بالا و به راحتی انجام می‌شود به همین دلیل از چسب عایق پانل نیز می‌توان به سهولت در نصب انواع پانل‌ها استفاده کرد.

همچنین بخوانید: قیمت روز ساندویچ پانل دیواری

چسب عایق ساندویچ پانل

نکات مهم در خصوص استفاده از چسب عایق پانل

در وهله اول پیش از استفاده این چسب باید تمامی درزهایی که قصد استفاده از این چسب بر روی آن را دارید پاک کنید به گونه‌ای که هیچ آلودگی بر روی سطح آن وجود نداشته باشد و سطحی هموار ایجاد شود، در ضمن باید از خشک بودن سطح مورد نظر نیز آگاهی داشته و بر روی سطح مرطوب این چسب را استفاده نکنید.

جهت استفاده از چسب عایق ماستیک باید محلی که قصد پوشش دهی آن را دارید ابعاد برابری داشته باشد تا بعد از استفاده شکل مربع به خود گیرد. برخی از سطوح دارای عمق بالایی هستند و زمانی که شما قصد دارید سطح روی آن را با کمک چسب بپوشانید باید برای این منظور با کمک پلاستوفوم یا فوم اسفنجی عمق کار را محدود کنید و سپس از این چسب بر روی آن سطح استفاده کنید.

اگر محلی که قصد استفاده از چسب عایق پانل بر روی آن را دارید به اندازه کافی ناصاف و ناهموار باشد باید در ابتدا از پرایمر استفاده کنید تا حباب بر روی سطح ایجاد نشود. در طول این مطلب در خصوص قابلیت اشتعال بودن این محصول صحبت کردیم بنابراین مجددا عرض می‌کنم که این چسب به دلیل قابلیت سوختی که دارد نباید در دمای بالا نگهداری و یا استفاده شود.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری و همچنین نحوه نصب و اجرای آن با کارشناسان کارن پنل از طری صفحه تماس با ما و یا با شماره ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: روش های تعمیر و نگهداری ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل چه کاربردی دارد؟

برای آنکه اتصال کاملی بین فوم عایق و ورق ساندویچ پانل برقرار شود از چسب عایق ساندویچ پانل استفاده می‌کنند. از این نوع چسب بیشتر برای درزبندی فواصل موجود در بین سطوح پس از نصب و اجرای ساندویچ پانل استفاده می‌شود و علاوه بر آن می‌تواند به افزایش هر چه بیشتر استحکام ساندویچ پانل منجر شود.

به کمک چسب عایق ساندویچ پانل چه مطالحی را میتوان درزگیری کرد؟

سطوحی همچون سنگ، بتن و انواع فلزات

استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای این چسب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
عدم آسیب و خسارت به مصالح
جلوگیری از هدر رفت انرژی
بدون سم
سرعت بالا در خشک شدن
دوام و استحکام بالا
مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوا
انعطاف پذیری بالا در برابر گرما و سرم
قابل استفاده بر روی انواع مصالح ساختمانی
قابلیت ضد آب بودن
سهولت در استفاده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.