کارن پنل

از آنجایی که ساندویچ پانل ها با استفاده از تکنولوژی پیشرفته روز تهیه شده اند و تحولی بزرگ در صنعت ساخت و ساز های صنعتی و غیر صنعتی به وجود آورده اند، در این مقاله به کاربرد ساندویچ پانل می پردازیم.

امروزه استفاده از مصالح سنتی مانند سیمان، جایگاه کم رنگ تری نسبت به گذشته دارد. اکثر پیمانکاران برای آنکه یک سازه محکم و با دوام به مشتریان تحویل دهند، ترجیح میدهند از ساندویچ پانل ها استفاده کنند.

ساندویچ پانل ها دارای انواع مختلفی هستند که در مبحث کلی می توان به انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری اشاره کرد که در مقالاتی جداگانه به توضیحات و انواع هر یک پرداخته شده است.

ساندویچ پانل ها چه ساختاری دارند؟

در واقع ساختار و مواد تشکیل دهنده مصالح هستند که باعث می شود ساختمان و سازه استحکام بالایی پیدا کنند یا باعث کاهش طول عمر آنان شوند. پس نوع مواد بکار رفته در ساندویچ پانل ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

تمامی ساندویچ پانل های موجود از سه لایه مجزا تشکیل شده اند. دو لایه که پوشش بالا و پایین آن را تشکیل می دهند و از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته شده اند. این دو ورق مقاومت بسیار بالایی داشته و قابلیت تغییر رنگ و طرح را نیز دارند، تا مشتریان مطابق با سلیقه خود مناسب ترین نوع را انتخاب کنند.

لایه میانی ساندویچ پانل ها از فوم های ساخته شده اند که کاملا به صورت عایق عمل کرده و استحکام سازه را تضمین می‌ کند. فوم پلی استایرن، فوم پلی یورتان و پشم سنگ از انواع موادی هستند که در لایه میانی ساندویچ پانل ها بکار گرفته می شوند.

تیم صنعتی کارن پنل برای ارائه بهترین و با کیفیت ترین مصالح با قیمتی مناسب از فوم پلی یورتان نوع B2 در ساخت ساندویچ پانل ها استفاده می کند. این فوم در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و دارای قابلیت نسوز و کند سوز بودن می باشد.

با توجه به مکان مورد استفاده و میزان هزینه ای که مشتری می تواند پرداخت کند، یکی از فوم های بالا را سفارش می دهد. چرا که قیمت ساندویچ پانل علاوه بر میزان متراژ و ضخامت لایه به نوع فوم استفاده شده در آن نیز بستگی دارد.

پس از خریداری مصالح از شرکت کارن پنل می توانید جهت اجرای ساندویچ پانل از واحد اجرایی ماهر و خبره بهره مند شوید.

ساندویچ پانل-کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها در کجا کاربرد دارند؟

ساندویچ پانل در واقع به دلیل وزن سبک و نصب آسان در تمامی سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید با خود بگویید که این نوع سازه سبک چگونه می‌ تواند مقاومت سازه را افزایش دهد؟

آیا قابلیت مقاومت در برابر عوامل محیطی و طبیعی را دارد؟

این سوالاتی است که معمولا اکثر افراد از خود می پرسند و در استفاده از ساندویچ پانل ها دچار تردید می شوند. ولی بهتر است بدانید که همین سازه بسیار سبک در تمامی سازه های صنعتی و غیر صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد.

کاربرد و موارد استفاده از ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به طور کلی از دو نوع ساخته می شوند. ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی. همانطور که از نام آن ها پیداست، برای پوشش دهی سقف و دیوار ها بکار گرفته می شوند. پس باید نهایت مقاومت و استحکام را داشته باشند تا بتوانند طول عمر سازه را بالا ببرند. با وجود اینکه از مواد عایق و مستحکمی ساخته شده اند، پس به راحتی می توانند هم عمر سازه را بالا برده و هم در برابر عوامل محیطی و طبیعی از خود واکنش و مقاومت نشان دهند.

ساندویچ پانل-کاربرد ساندویچ پانل

از انواع کاربردهای ساندویچ پانل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• در انواع کانکس ها برای پوشش دهی سقف و دیواره های آن ها.

• استودیو های صدابرداری و مکان هایی که می خواهید عایق کامل صوتی باشند.

• سقف و دیواره تمامی کارخانه ها، سوله ها، انبار ها، سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی، کارگاه ها، کانتینر ها.

• برای ساخت آلاچیق ها، سقف های کاذب و مکان های سرپوشیده، سالن های ورزشی.

• در ساختمان های مسکونی، دیوار و سقف مدارس، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، تمامی مکان های عمومی و خصوصی، درمانگاه های سیار، سازه های فضایی و صنایع دفاعی.

ساندویچ پانل ها عایق بسیار خوبی در برابر حرارت، سرما، گرما و صوت هستند به همین دلیل است که در تمامی مکان ها و سازه ها از آن استفاده می شود. همچنین به هنگام آتش سوزی، رانش زمین، زلزله و طوفان های سهمگین مقاومت بالایی از خود نشان داده و به راحتی سبب جلوگیری از تخریب ساختمان و سازه می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ساندویچ پانل های تولیدی توسط شرکت کارن پنل و هم چنین اطلاع از به روز ترین قیمت ساندویچ پانل با مشاوران ما از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.