ساندویچ پانل-نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

امروزه در برخی از دیواره و سقف ها از ترکیبات سبک و عایق مانند نرم و انعطاف‌پذیری در ساخت لایه ورق هایشان استفاده می شود که پنل ساندویچی یا ساندویچ پانل نام دارد. مواد استفاده شده در عایق ساندویچ پنل ها عموما از نوع پلی یورتان، XPS، پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ می باشد.

یکی از جدیدترین و پراستفاده ترین محصولات موجود در بازار، انواع مختلف ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری هستند که از آن به عنوان یک عایق مطمئن برای پوشش بخش های مختلف ساختمان هایی با کاربری های گوناگون استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن آشنایی شما با این محصول، پنج طرح محبوب ساندویچ پانل و کاربرد آن را که توانسته توجه طرفداران بیشماری را در بازار به سوی خود جلب کند؛ برای شما معرفی خواهیم کرد.

منظور از ساندویچ پانل (Sandwich panel) چیست؟

۵ لایه در ساخت ساندویچ پانل وجود داشته که به ترتیب شامل لایه محافظ درونی و بیرونی و از دو لایه چسب مخصوص به منظور اتصال این لایه های بیرونی و درونی استفاده می شود. همچنین تولید این نوع از محصولات در ضخامتی بین ۲ تا ۲۰ سانتی‌متر و از ۱۲ طیف رنگی متنوع همچون رنگ های سفید، آبی، قرمز، نقره‌ای، طوسی، کرم، سبز، یشمی، زرد، بنفش امکان پذیر است.

ساندویچ پانل-پنج طرح محبوب ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل در بازار

امروزه کاربرد ساندویچ پانل برای استفاده در دیواره و سقف بخش های بسیاری از اماکن غیر قابل چشم پوشی بوده است. از انواع مختلف ساندویچ پانل می توان در ساخت واحدهای مسکونی و ویلا، ساختمان های تجاری، سالن‌های تولید، اداری، هتل ها، سردخانه‌ های صنعتی و نیمه صنعتی، صنایع برودتی، دفاتر کارگاهی، انواع درمانگاه سیار و صحرایی، محیط های آموزشی، واحدها امدادی، بیمارستان ها، تعمیرگاه و … استفاده کرد.

انواع ساندویچ پانل

در این قسمت به مشخصات دو نمونه مهم ازساندویچ پانل که برای استفاده در درب و یا سقف بخش های مختلف یک ساختمان کاربرد دارد؛ اشاره خواهیم کرد:

ساندویچ پانل سقفی:

این نوع ساندوچ پانل ها برای پوشش کامل سقف ساختمان ها کاربرد داشته و معمولا در ساخت آنها از فوم های از جنس پلی یورتان سخت یا اکس پی اس سخت، پلی استایرن و یا پشم سنگ استفاده می شود.

ضخامت ساندویچ پانل سقفی را هنگام تولید بین ۲ تا ۲۰ سانتی متر در نظر گرفته و عرض اولیه آن حدود ۱ متر می باشد. این نوع پانل به دلیل پایین بودن ضریب انتقال حرارتی و رطوبتی خود بسیار در برابر رشد گیاهان و قارچ ها مقاوم بوده و استفاده بیشمار از آن در صنایع مختلف نظیر ساختمان سازی و … می شود.

ساندویچ پانل-پنج طرح محبوب برای ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری:

نوع دیواری این پانل های سازه ای نیز از دو لایقه ورق تشکیل شده که در بین این دو لایه از موادی مانند فوم‌های پلی یورتان، اکس پی اس، پلی استایرن یا پشم سنگ استفاده شده تا به عنوان یک عایق صوتی – حرارتی مستحکم برای پوشش دیواره های ساختمان های مختلف نظیر فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته و … به کار گرفته شود.

ضخامت ساندویچ پانل دیواری را هنگام تولید تقریبا بین ۲ تا ۲۰ سانتی متر در نظر گرفته و عرض مفید آن نیز حدود ۱٫۱۴ متر می باشد.

نکته: این سازه ها از نظر نوع ورق استفاده شده در آن ها نیز به سه دسته الوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم تقسیم شده که هریک از مزایای خاص خود برخوردار هستند.

ساندویچ پانل-پنج طرح محبوب برای ساندویچ پانل

آشنایی با پنج طرح محبوب ساندویچ پانل

بعد از آشنایی با ساندویچ پانل و انواع مختلف آن، اکنون به معرفی پنج طرح محبوب ساندویچ پانل که طرفداران بسیاری نیز دارند؛ خواهیم پرداخت.

در ابتدا لازم است که مشتری بر حسب سلیقه، برای انتخاب طرح مناسبی از ساندویچ پانل فلزی عایق‌کاری ‌شده با توجه به ساختمان اقدام کند. هنگام انتخاب طرح ساندویچ پانل باید آن را با دقت از نظر قیمت، زیبایی، مقاومت و پایداری، عملکرد حرارتی، ضخامت، رنگ و پرداخت کار، طرح بافت و … با توجه به کارکرد و سبک و نوع ساختمان بررسی کرد. چرا که هر یک از طرح های نامبرده برای هر مکان از مزایا و مشخصات و الگوهای خاص خود برخوردار می باشند:

لازم به ذکر است ک در ادامه به انواع مختلفی که ساندویچ پانل تهران ارائه شده است اشاره می شود. اما شما می توانید برای کسب اطلاعات در خصوص ساندویچ پانل های ارائه شده توسط شرکت کارن پنل با مشاوران ما از طریق شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در تماس باشید.

تیم کارن پنل علاوه بر فروش انواع ساندویچ پانل به ارائه خدمات اجرای ساندویچ پانل پس از خرید و نصب آن توسط تیم حرفه ای نیز می پردازد.

برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل کارن و هزینه اجرای ساندویچ پانل با ما در ارتباط باشید.

طرح چوب ساندویچ پانل:

زیبایی منحصر به فرد این نوع طرح سازه به دلیل تنوع در رنگ ها و بافت های آن توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرده است. در ساخت ورقه های آن از چوب و فایبرگلس استفاده شده که به وسیله ماده رزین به یکدیگر متصل شده و کاربرد بسیاری در ساخت ساختمان دارد. مقاومت بالا در برابر آب، رطوبت و ضربه نسبت به چوب های معمولی و عدم تاب خوردگی، زیبایی، کاهش هزینه های ساخت تنها بخشی از مزایای این نوع سازه است. در هسته این ورق های چوبی نیز از مواد فیبری نظیر پشم شیشه استفاده شده است.

ساندویچ پانل-پنج طرح محبوب ساندویچ پانل

طرح سنگ ساندویچ پانل:

با توجه به طرح این سازه می توان از آن در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان ها به عنوان دیوار جدا کننده یا باربر استفاده کرد. در این ساندویچ پانل سه لایه از ترکیبات سبکی استفاده شده که از ورق های فلزی برای پوشاندن عایق نرم و انعطاف پذیر میانی از جنس مواد پلیمری استفاده می شود. این محصول با پوشش آلومینیومی خود، مزایای بیشماری را نظیر کیفیت و قیمت مناسب، مقاومت بالا در آتش، چگالی بالا، جایگزین مناسب برای مصالح سنتی، صرفه جویی در وقت، سهولت انجام کارها و … شامل می شوند.

ساندویچ پانل-پنج طرح محبوب ساندویچ پانل

طرح گچ برگ ساندویچ پانل:

این نوع طرح را معمولا در نما و دکوراسیون داخلی ساختمان به جای گچ به کار گرفته و جنس ورق های لایه آن نیز از نوع پلی یورتان و یا ورق های فلزی و یا فایبر گلاس می باشد. قیمت مناسب و افزایش سرعت کار، زیبایی، قابلیت نصب سریع و آسان، رنگ پذیری، امکان کاغذ دیواری، قابلیت ترمیم، مقاومت بالا و بدون نیاز به سازه زیر کار از جمله مزایای این طرح سادویچ پانل می باشد.

طرح سفال ساندویچ پانل:

این طرح با دورنمایی از سفال از ۵ لایه ورق ساده و سبک تشکیل شده و به دلیل مزایای بیشمار خود همچون سبکی، ایمنی، مقاومت بالا، طول عمر طولانی، درخشندگی، تنوع رنگ و …، تمام مشکلات استفاده از سفال را مانند شکستگی، پوسیدگی و عدم مقاومت در برابر آتش و ضربه و … را برطرف کرده است.

طرح آجر ساندویچ پانل:

طرح آجر آن نیز به صورت ورقه های پیش ساخته و مقاوم بوده که می توان از آن در دیواره های داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد. این نوع ورق ها نیز بر حسب مواد تشکیل دهنده اش نسبت به خود آجر از مزایای بیشماری برخوردار بوده که از جمله آن ها می توان به عایق صوتی – حرارتی، مقاومت و طول عمر بالا، زیبایی ، تنوع رنگ و … اشاره کرد.

ساندویچ پانل-نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

نحوه تشخیص ساندویچ پانل تقلبی

ساندویچ پانل چیست؟

در برخی از دیواره و سقف ها از ترکیبات سبک و عایق مانند نرم و انعطاف‌پذیری در ساخت لایه ورق هایشان استفاده می شود که ساندویچ پانل نام دارد.

ساندویچ پانل در چه رنگ هایی تولید می شود؟

در ۱۲ طیف رنگی متنوع همچون رنگ های سفید، آبی، قرمز، نقره‌ای، طوسی، کرم، سبز، یشمی، زرد، بنفش تولید می شود.

چند نوع ساندویچ پانل داریم؟

پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری عرضه می شوند.

پنج طرح محبوب ساندویچ پانل چیست؟

طرح چوب
طرح سنگ
طرح گچبرگ
طرح سفال
طرح آجر
هر کدام از طرح ها دارای ویژگی هایی هستند که در همین مقاله بطور کامل به آنها پرداخته ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.