کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل

کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل یکی از انواع کانکس ها یا شلتر ها هستند که بدنه و سقف آن ها از ساندویچ پانل ساخته شده است. این کانکس ها به علت استفاده از ساندویچ پانل ها در طراحی و تولیدشان، دارای ویژگی های منحصر بفردی نسبت به کانکس های معمولی هستند. در این مقاله می خواهیم به معرفی کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل ها بپردازیم و مطالب بیشتری را برای آشنایی بیشتر با این نوع از کانکس ها و ویژگی های آن ها بیان کنیم.

معرفی  سازه کانکس

کانکس ها که با نام پناهگاه یا شلتر نیز شناخته می شوند، سازه هایی با ساختار و معماری همانند ساختمان ها می باشند که با ایجاد یک محیط داخلی مناسب، از این محیط محلی محافظت می کند.

عموما کانکس ها از ساده ترین و مناسب ترین مکان ها برای ایجاد یک سرپناه موقت و گاها دائمی به شمار می روند که نیاز انسان به سرپناه را تامین می کنند. با توجه به مزیت های استفاده از کانکس ها از جمله روند طراحی سریع و ساده تر این سازه ها، امروزه کانکس ها در زمینه های مختلفی از جمله ایجاد مراکز اداری، فروشگاهی، نگهبانی، اسکان موقت و… سهم قابل توجهی دارند.

معرفی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل مصالح و تجهیزاتی هستند که ساختاری لایه لایه داشته و عموما از سه لایه ساخته شده اند. این ساختار شامل یک هسته با چگالی کم و یک لایه نازک پوسته ای که از دو طرف به هسته متصل شده است، می باشد. این ساختار سبب شده است تا استحکام و وزن کم از جمله ویژگی های مهم این مصالح بوده و از آنها در ایجاد سازه های محکم و در عین حال سبک تر استفاده شود.

به طور معمول ساندویچ پانل ها در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری وجود دارند که از موادی همچون پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ، XPS و پلی اورتان ساخته می شوند و اگر بخواهیم به کاربرد های آن ها اشاره ای کنیم، باید به استفاده از انواع ساندویچ پانل ها در ساخت اماکن مختلفی از جمله سردخانه ها، درمانگاه صحرایی، کانکس ها، محیط های آموزشی و مساجد، سوله ها و مجتمع های ورزشی و … اشاره نمود.

کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل

هر آنچه در خصوص کانکس ساندویچ پانل باید بدانید:

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم، ساندویچ پانل ها، ساختاری سه لایه ای و خاص دارند که این ساختار سبب شده است تا ویژگی های منحصر بفردی داشته باشند. مهم ترین ویژگی که استفاده از این مصالح در ساخت کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل ایجاد کرده است را می توان ارتقای کیفیت کانکس ها دانست که سبب شده است تا این نوع از کانکس ها وزن کم و مقاومت بالایی داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید برای کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل به آن اشاره نمود، همانطور که در قسمت قبل هم اشاره شد، ایجاد لایه های عایق برای کانکس است. در واقع لایه میانی در ساندویچ پانل ها سبب می شود تا کانکس در برابر شرایط بیرونی تا حد زیادی عایق شده و شرایط داخلی کانکس را حفظ کند.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

ویژگی های کانکس ساندویچ پانل

اگر بخواهیم به مزایای دیگر کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل اشاره کنیم، باید گفت این کانکس ها می توانند از جنس آلوزینک و گالوانیزه بوده و در برابر تاثیرات آب و هوایی مقاوم باشند. همینطور این کانکس ها همانند سایر کانکس های معمولی می توانند با هزینه کمتر و با صرف زمان کوتاه تری ساخته شده و در متراژ های مختلفی طراحی شوند.

از دیگر انواع ورقه ها و مصالحی که می توانند مانند ساندویچ پانل ها در ساخت کانکس ها به کار روند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ورق های گالوانیزه
  • ورق های آلومینیوم
  • ورق های آلوزینک
  • نمای کامپوزیت
  • پی وی سی
  • ام دی اف
  • و …

همچنین لازم است به این نکته توجه کنید که مواد اولیه و جنس ساندویچ پانل ها در کنار متراژ آن ها، فاکتور های مهمی در قیمت گذاری کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل می باشند.

هم چنین ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی دارای ویژگی های و کاربردهای متفاوتی است که در نتیجه قیمت ساندویچ پانل در هر یک از انواع مختلف آن متفاوت خواهد بود. اما شما می توانید برای اطلاع از موجودی محصولات و آخرین قیمت به روز ساندویچ پانل تهران با مشاوران کارن پنل در ارتباط باشید.

کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس های معمولی

در مورد تفاوت کانکس ساندویچ پانل در مقایسه با کانکس های معمولی، می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • با توجه به کاربرد های ساندویچ پانل و ویژگی هایی که برای آن بیان شد، کانکس هایی که از ساندویچ پانل ساخته می شوند، در ساخت آن ها، از عایق تزریق پلی یورتان استفاده می شود که می تواند در مقابل سرما، گرما و رطوبت به میزان خوبی مقاوم باشد.
  • یکی دیگر از تفاوت های کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل با کانکس های معمولی ویژگی دیواره های بیرونی و درونی آن است که معمولا از ورق گالوانیزه بوده در حالی که در کانکس های معمولی فقط دیواره های بیرونی از جنس ورق گالوانیزه می باشند.

مزایای کانکس ساندویچ پانل در مقایسه با کانکس معمولی

  • تولید و طراحی و ساخت این نوع از کانکس ها هزینه های کمی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر گرمایشی دارد.
  • ساخت این کانکس ها از نظر محیط زیستی مفید بوده و نسبت به دیگر کانکس ها موجب انتشار کمتر CO2 می شود.
  • ساخت کانکس های ساندویچ پانل توسط مرجع صدور گواهینامه مورد تایید می باشد.
  • هزینه های انرژی در این نوع از پانل ها کاهش می یابد که منجر به افزایش و بهبود کلاس انرژی آن خواهد شد.

شما می توانید برای اطلاع از شرایط استفاده از ساندویچ پانل برای سازه مورد نظر خود و همچنین نخوه اجرای ساندویچ پانل و یا اطلاع از به روزترین قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان کارن از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید و مشاوره ای تخصصی دریافت نمایید.

کانکس های تولید شده با ساندویچ پانل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.